حضور مهمانان خارجی در جشنواره موسیقی مازندران

جشنواره موسیقی بومی مازندرانی لیلِم با حضور گروه های بین المللی در مازندران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: جشنواره موسیقی بومی مازندرانی لیلِم با هدف ارتقای فرهنگ موسیقی بومی، شناسایی و جذب استعدادهای ناشناخته‌ حاشیه‌ البرز، آشناکردن مردم این منطقه با موسیقی سرزمین‌ شان، ایجاد فضایی پویا و بانشاط در منطقه و گردهم آوردن هنرمندان و هنردوستان در کنار هم شکل گرفت.

وی افزود: این جشنواره با حضور گروه‌ های موسیقی از استان‌ های مازندران، گلستان، گیلان، سمنان، قزوین و دو گروه بین‌المللی موسیقی از جمهوری آذربایجان و افغانستان هفتم تا دهم آذرماه در مازندران برگزار می شود.

جاودانی با بیان این که این جشنواره شامل دو بخش رقابتی و جنبی است، گفت: در بخش رقابتی هنرمندان مازندرانی در رشته های تک‌نوازی سازهای بومی شامل دوتار، دِسَرکوتن، سرنا، قِرنه، لگن، کمانچه محلی، للِه وا و آواز محلی و نیز گروه‌نوازی مازندرانی ، صبحِ روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه این هفته  در سالن آمفی تئاتر جمعیت هلال احمر به اجرا و رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: بخش جنبی جشنواره شامل اجرای موسیقی زنده توسط گروه‌ های بومی از استان‌ های گلستان، گیلان ، سمنان و قزوین و کشورهای افغانستان و جمهوری آذربایجان است که روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در سالن هلال احمر ساری،  سالن بصیرت بهشهر و سالن ولیعصر(عج) آمل برگزار خواهد شد.

وی افزود: آیین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان لیلِم دهم آذرماه  در محل سالن آمفی تئاتر جمعیت هلال احمر مازندران ساری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ م

مازندران میزبان هنرمندان موسیقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار