زرگر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا با حضور در سوریه به دنبال سهم خواهی است

کارشناس مسائل منطقه گفت: آمریکا با حضورش در سوریه به دنبال سهم خواهی است و شرط خروج خود از این کشور را خارج شدن نیرو‌هایی می‌داند که سوریه از آن‌ها درخواست کمک کرده است.

آمریکا با حضور در سوریه به دنبال سهم خواهی استعلی اصغر زرگر کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به پاکسازی سوریه از حضور تروریست های داعش و ضرورت خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور، اظهار کرد: پیش از اینکه ایران و روسیه عملا وارد جنگ با داعش شوند، آمریکا به بهانه مبارزه با این گروه تروریستی در خاک سوریه حضور یافت.

وی افزود: ایران، روسیه و ترکیه نقش مذاکرات سوری_ سوری را در تعیین آینده ملت سوریه موثر می‌دانند.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه آمریکا با حضورش در سوریه به دنبال سهم خواهی است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در براندازی داعش به دنبال سهم‌خواهی هستند، شرط خروج خود از این کشور را خارج شدن نیروهایی می‌داند که سوریه از آنها درخواست کمک و همکاری کرده است.

زرگر اظهار کرد: این سیاست آمریکا در طول تاریخ توسط سایر کشورها به کار گرفته شده است ، به طور مثال بعد از جنگ جهانی اول، روس‌ها و انگلیس‌ها در خاک ایران حضور داشتند، روس‌ها شرط خروج از کشورمان را خروج انگلستان اعلام کردند، لذا این قاعده نوعی بازی سیاسی است که میان قدرت‌های رقیب در کشورهای مختلف وجود داشته است.

وی یادآور شد: اگر در آینده امنیت سوریه برقرار شود و مذاکرات سوری_ سوری هم به نتیجه برسد؛ حکومت ملی سوریه تشکیل خواهد شد، لذا در چنین شرایطی خروج همه نظامیان و نیروهای کشورهای مختلف  از سوریه الزامی است، در غیر این صورت آمریکا این کشور را ترک نخواهد کرد.

کارشناس مسائل منطقه گفت: آمریکا با حضور خود در سوریه بر سیاست‌ها و تحولات این کشور تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار