موزه غزنی بازگشایی می شود

رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ غزنی گفت: هیات وزارت اطلاعات و فرهنگ طی سفری به ولایت غزنی، آثار موزه غزنی را مورد بررسی قرار داده و خواستار بازگشایی و آغاز فعالیت آن شدند که ما هم به این خواست آن ها پاسخ مثبت دادیم.

موزه غزنی بازگشایی می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «بشیر محمدی»، رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ غزنی گفت: هیات وزارت اطلاعات و فرهنگ طی سفری به ولایت غزنی، آثار موزه غزنی را مورد بررسی قرار داده و خواستار بازگشایی و آغاز فعالیت آن شدند که ما هم به این خواست آن ها پاسخ مثبت دادیم.

وی گفت: قرار است طی روز های آینده دروازه موزه غزنی به روی بازدیدکنندگان گشوده شود و موزه فعالیت خود را آغاز کند.

محمدی تاکید کرد: ساختمان موزه چند سال قبل در نتیجه حمله انتحاری تخریب شده بود ولی بر اثر تلاش های ریاست اطلاعات و فرهنگ غزنی، ساختمان آن به طور پخته و اساسی ساخته شده و قرار است آثار موزه غزنی به همین ساختمان جدید انتقال یابد.

رئیس اطلاعات و فرهنگ غزنی گفت: غزنی یک ولایت تاریخی است که به اندازه کافی آثار خوب و باستانی در این ولایت وجود دارد تا در موزه غزنی برای باز دید کنندگان به نمایش گذاشته شود.

غزنی یکی از ولایات باستانی افغانستان است که دارای آثار و شخصیت‌های تاریخی بسیار است. از سویی این شهر در سال 2013 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نامگذاری شده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار