کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد:

احتمال بارش خفیف و پراکنده در سیستان و بلوچستان

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طی دو روز آینده با تقویت سامانه کم فشار جوی، شاهد افزایش ابر در سطح استان خواهیم بود.

احتمال بارش خفیف و پراکنده در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی استان اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده نگری هواشناسی و مطابق با خروجی مدل‌ها و تصاویر ماهواره‌ای طی دو روز آینده با تقویت سامانه کم فشار جوی افزایش ابر را در سطح استان سیستان و بلوچستان خواهیم داشت.

ملاشاهی افزود: از همین رو در روز جمعه در برخی مناطق شمالی و ارتفاعات مرز غربی استان سیستان و بلوچستان احتمال بارش خفیف و پراکنده وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین طی امروز و فردا در نوار غربی استان وزش باد منجر به خیزش گرد و خاک می‌شود به طوری که در روز جمعه شدت آن در این مناطق بیشتر خواهد بود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: از نظر دمایی روند افزایش دما و کاهش برودت شبانه تا اوایل هفته آینده ادامه دارد، اما از اواخر وقت شنبه همراه با افزایش شدت وزش باد‌های شمالی به تدریج شاهد کاهش دما و ریزش هوای سرد ابتدا در نیمه شمالی استان خواهیم بود.

ملاشاهی با اشاره به اینکه طی این مدت دریای عمان نسبتا آرام است، گفت:، اما از بعد از ظهر شنبه دریای عمان نیز به علت وزش باد‌های جنوب غربی نسبتا مواج می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۳ درجه زیر صفر و کنارک با حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های استان بودند.

انتهای پیام/ع

بارش خفیف در سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.