کاهش محسوس دما و بارش برف در اردبیل

با ورود سامانه سرد و بارشی به استان اردبیل علاوه بر افت محسوس دما، بارش 5 تا 8 سانتی‌متری برف در شهرستان‌های مشگین‌شهر و خلخال پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی دولتی‌مهر مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به آخرین وضعیت هوای استان، اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی و سرد از روز چهارشنبه آغاز گردیده و در برخی از مناطق استان اردبیل منجر به آسمانی ابری تا نیمه‌ابری همراه با بارش باران شده است.

وی به فعالیت این سامانه تا روز شنبه هفته آینده اشاره کرد و افزود: این سامانه سرد و بارشی به تدریج در تمامی شهرها و مناطق استان گسترش پیدا خواهد کرد و شاهد افت دما و بارش در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: با ورود سامانه سرد بارشی، پیش‌بینی بارش 5 تا 8 سانتی‌متری برف در شهر خلخال و مشگین‌شهر به عمل آمده و در مناطق مرکزی و جنوبی اردبیل نیز بارش برف 2 تا 5 سانتی‌متری دور از انتظار نخواهد بود.

دولتی‌مهر عنوان کرد: با ریزش هوای سرد کاهش دمای بین 10 تا 15 درجه سلسیوسی از روز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده رخ خواهد داد و لازم است تمامی همشهریان نسبت به رعایت نکات ایمنی مدنظر از آمادگی لازم برخوردار باشند.

وی بر ضرورت انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دیگر مناطق حساس به سرما اشاره کرد و گفت: از روز جمعه تا اوایل هفته آینده شاهد یخبندان در مناطق مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود و به دلیل لغزندگی جاده و کاهش دید در تردد جاده‌ای نواحی کوهستانی نیازمند احتیاط و رعایت نکات ایمنی بیشتری هستیم.

 

انتهای پیام/ع

بارش برف در شهرهای خلخال و مشگین‌شهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.