سپهری مطرح کرد؛

شکست سرطان خون با داروی ایرانی/ ۷۶ میلیون تومان صرفه جویی برای بیماران سرطانی

مدیر یک شرکت دارویی تولیدکننده داروی ضد سرطان از شکست سرطان خون با داروهای ایرانی خبر داد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیما سپهری مدیر شرکت دارویی تولید کننده 2 داروی ضد سرطان ایرانی در شانزدهمین کنگره مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی عنوان کرد: از ابتدای سال تولید داروهای ضد سرطان را آغاز کرده ایم.

وی با بیان کرد: ما بر روی فرمولاسیون داروها کار می کنیم و خط تولید داروهای تزریقی در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی تهران است، این محصولات تاییدیه‌هاى آمریکا و اروپا را کسب کردند.

سپهری با اشاره به رونمایی داروی درمان سرطان خون در کنگره مدیکال انکولوژی افزود: قیمت هر ویال دارو خارجی درمان سرطان خون  ۲۸.۵ میلیون تومان است که برای چهار ویال آن بیمار باید  ۱۱۳ میلیون تومان هزینه کند که تحت پوشش بیمه نیست و قیمت نمونه مشابه ایرانی ۹.۲ میلیون تومان است؛ هزینه مصرف چهار ویال آن برای بیمار، ۳۶.۸ میلیون تومان محاسه شده و ۷۶ میلیون تومان کمتر از قیمت برند اصلی است.

سپهری با تاکید بر اینکه داروهای آنکلوژی برای درمان سرطان در دسته داروهای پرخطر قرار دارند، افزود: تولید این داروها به سیستم های بسته ایزولاتوری نیازمند است و در دنیا  شرکت های محدودی از این تکنولوژی را در دست دارند.

تولید 29 قلم داروی ضد سرطان  در کشور

وی گفت: ما تلاش می کنیم تا به عنوان یک شرکت دارویی ایرانی  در زمینه تولید داروهای ضد سرطان در دنیا حرف های زیادی در آینده نزدیک داشته باشیم و یکی از داروهایی که رونمایی شد، در درمان سرطان خون و به منظور پیوند مغز و استخوان استفاده می شود که  یک سوم نمونه خارجی آن قیمت دارد، افزون بر این ناخالصی داروی تولیدی ایرانی ضدسرطان خون از مشابه خارجی کمتر است.

سپهری ادامه داد: ۲۹ قلم داروی ضد سرطان  را در کشور تولید می کنیم که در درمان انوع سرطان های ریه، خون، پروستات، سینه و معده مود استفاده قرار می گیرند.

وی با اشاره به صادرات داروهای ضدسرطان ایرانی به خارج از کشور گفت: داروهای تولیدی در زمره محصولات «های تک» به شمار می روند و  تاکنون ۱.۵میلیون یورو دارو به کشور سوریه صادر کرده ایم.

سپهری عنوان کرد: شرکت های دارویی ایرانی انتظار ممنوع شدن نمونه های وارداتی مشابه را ندارند، زیرا  زیرا این حق بیمار است که داروی مورد نیاز خود را انتخاب کند، اما برای حمایت از شرکت های دارویی داخلی، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو  باید واردات داروهایی را که مشابه داخلی دارند محدود کنند.

وی افزود: متاسفانه گاهی داروهای ژنریک مشابه خارجی بی‌کیفیت وارد کشور می شوند، در صورتی که وزارت بهداشت باید از شرکت های تولید کننده داروهای «های تک» در داخل حمایت کند.

سپهری بیان کرد: سازمان غذا و دارو باید به شرکت هایی دارویی تولید کننده داخلی بسته های تشویقی بدهد، اما مشاهده می‌شود که برخی داروهای خارجی بی کیفیت با وجود نمونه ایرانی وارد کشور می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
بله شما کدام شهر هستید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۲۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
برای بیماران سرطان خون ( cml ) که به داروی ایماتینیب مقاوم شده اند و بیماری فعال شده، داروی جدیدی هست که جایگزین بشه و بیماری رو کنترل کنه؟؟
خواهشا، خواهشا جواب بدید
خیلی ضروری هست. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
یه غمگین
۱۲:۵۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
الان داروی ضدسرطان هست سرطان رودرمان میکنه خواهشن ج منو بدید
آخرین اخبار