کاهش چشمگیر محبوبیت صدراعظم آلمان در نظرسنجی‌ها

نظرسنجی‌های اخیر نشان داد محبوبیت آنگلا مرکل در آلمان به شدت کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس، آخرین نظرسنجی ها در آلمان نشان داد محبوبیت آنگلا مرکل به شدت کاهش یافته است. بیشتر مردم آلمان دوست ندارند مرکل بار دیگر برای کسب سمت صدراعظمی در این کشور نامزد شود.

نتایج این نظرسنجی ها در حالی منتشر شد که شکست مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی وضعیت مرکل را نگران‌کننده کرده است. آنگلا مرکل روز گذشته برای نامزدی مجدد در انتخابات پارلمانی جدید اعلام آمادگی کرد؛ اما به نظر می رسد مردم آلمان به انتخاب مجدد او چندان تمایلی ندارند.

براساس تازه ترین نظرسنجی ها، 54 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند مرکل نباید مجددا برای انتخابات نامزد شود. این در حالی است که تنها 38.5 درصد شرکت کنندگان موافق نامزدی مجدد او بودند.

تجزیه و تحلیل نتایج این نظرسنجی ها نشان می دهد مرکل از حمایت 76.2 درصدی طرفداران احزاب اتحادیه دموکرات مسیحی و اتحادیه سوسیال مسیحی آلمان برخوردار است. همچنین مرکل توانسته است حمایت 52.5 درصدی حامیان حزب سبز را نیز جلب کند. با این حال، مرکل تنها حمایت 30 درصد حامیان حزب دموکرات آزاد آلمان را دارد. 88.5 درصد حامیان حزب آلترناتیو برای آلمان، حزب راست افراطی، نیز خواهان کنار رفتن مرکل از دور انتخابات هستند.

 انتهای پیام/

 

محبوبیت صدراعظم آلمان کاهش یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار