روزنامه رای الیوم بررسی کرد؛

نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه در سوچی پاسخ قوی به طرح‌های تجزیه‌ای آمریکا بود

روزنامه رای الیوم نوشت نشست سه جانبه سوچی مبنای شکل‌گیری قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی عظیمی خواهد بود.

نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه در سوچی پاسخ قوی به طرح‌های تجزیه‌ای آمریکا بودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه رای الیوم چاپ لندن در پایگاه اینترنتی خود نوشت: مشرق عربی اسلامی این روزها در یک «بیداری» بی سابقه به سر می برد و سران جدیدی پا به عرصه می گذارند که دغدغه شان ساماندهی مجدد اوضاع داخلی و خارجی خود بر پایه های جدید و با کمک روسیه است تا سدهای بلندی در برابر دخالت‌های آمریکا و غرب ایجاد کنند.

نشست سه جانبه سوچی که دیروز با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور ایران؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین ،رئیس جمهور روسیه برگزار شد مهمترین بخش از این تحول جدید است و رای الیوم بعید نمی داند این نشست سه جانبه به نشست‌های پنج جانبه با پیوستن سوریه و عراق به آن در آینده نزدیک تبدیل شود.

این نشست پاسخ قوی به طرح‌های تجزیه‌ای است که آمریکا در سر داشت تا براساس برانگیختن فتنه های طائفه ای، کشورهای اسلامی را در دریای خون غرق، به منافع خصمانه اسرائیل خدمت کند، ثروتهای منطقه و انتخاب‌های آنها را هدر دهد و در نهایت مانع رشد و توسعه این کشورها و دستیابی آنها به عوامل واقعی قدرت شود.

دیدار سه جانبه در سوچی که برای اعلام پایان جنگ سوریه و سه روز پس از نشست سران سوریه و روسیه برگزار شد اوضاع منطقه را بازترسیم می کند و قدرت درهم کوبنده جدیدی ایجاد می کند که پشتوانه اش بازیگران بزرگ منطقه ای است و طرحی بزرگ برای تغییر مثبت در همه زمینه های نظامی، اقتصادی و سیاسی خواهد بود.

برگزاری این نشست راهبردی از حیث مکان و زمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و فی نفسه یک پیروزی بزرگ است و نتایجی که از آن به دست خواهد آمد به جزئیات مربوط می شود.

انتهای پیام/

 

پیام نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در سوچی برای آمریکا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار