۶۳ درصد زنان افغانستان فاقد اسناد هویتی هستند

 ۶۳ درصد زنان افغانستان شناسنامه ندارند و این یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آنان برای شرکت در روند انتخابات است.

۶۳ درصد زنان افغانستان فاقد اسناد هویتی هستندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ۶۳ درصد زنان افغانستان شناسنامه ندارند و این یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آنان برای شرکت در روند انتخابات است.

«ربیکا تاواریس»، مسئول دفتر زنان سازمان ملل امروز در نشست خبری "نقش زنان در انتخابات" با ابراز این موضوع، خواهان برداشتن موانع پیش روی مشارکت زنان افغانستان در انتخابات شد.

خانم تاواریس گفت: "ما می دانیم که هم اکنون بانوان با محدویت‌های زیادی در بخش‌های مختلف رو به رو هستند. این محدویت‌ها از نامزدی در انتخابات تا سهم گیری در روند رای دهی، ثبت نام و اشتراک در انتخابات است."

وی افزود: "ما می خواهیم بگوییم که کارهای زیادی باید صورت گیرد و به بانوان زمینه‌های زیادی فراهم شود تا در بخش‌های مختلف انتخابات سهم بگیرند؛ همچنان زمینه برای بانوان در بخش‌های امنیتی به ویژه پولیس ملی، در روند انتخابات مهیا شود".

 تادامیچی یاماموتو، فرستاده‌ی ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان  نیز در این نشست تاکید کرد که باید سهم زنان در تمام بخش‌های روند انتخابات مساوی با سهم مردان باشد.

سازمان ملل مشارکت زنان در ایجاد نهاد های دموکراتیک را مهم خواند و حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۴ افغانستان را بی سابقه دانست.

حضور زنان در انتخابات پیشین ریاست جمهوری افغانستان، ۳۸ درصد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار