تولیت آستان قدس رضوی؛

امروز شاهد فراجناحی شدن فساد هستیم

تولیت آستان قدس رضوی گفت: فساد مرتبط با این جناح یا آن جناح نیست و آنچه امروز شاهد هستیم فراجناحی شدن فساد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  حجت السلام والمسلمین رئیسی در جلسه شورای اداری شهرستان سرخس با تشریح صفات یک کارمند و خدمتگزار گفت: شخص مدیر، کارمند و خدمتگذار قبل از هر  کسی  پیش از سازمان باید در محضر خداوند پاسخگو باشد و سپس در جایگاه پاسخگویی به سازمان، مردم و ارباب رجوع قرار می‌گیرد.

وی  با اشاره به موفقیت ارکان حوزه‌های مختلف و ارتباط مستقیم تخصص و تجربه کاری به بیان تفاوت‌های مدیریت در نظام وفرهنگ دینی پرداخت و افزود: پاسخگویی درست و شفاف شخص کارمند یا خدمتگزار، مشتری مداری و حق با مشتری است، اصل شمردن نظام اداری بر اعتماد و کنترل از مهمترین تفاوت‌های نظام اداری کشور است.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه در نگاه دینی می‌بایست نظام اداری بر دو اصل اعتماد و کنترل افراد گزینش شوند تصریح کرد: فساد مرتبط با این جناح یا آن جناح نیست و آنچه امروز شاهد هستیم فراجناحی شدن فساد است.

 
حجت السلام والمسلمین رئیسی اظهار داشت: بستر‌های فساد زا از جمله نظام بانکی و پولی، عرصه واردات و صادرات که با مجوز دستگاه‌های دولتی به بخش خصوصی همراه است و جایگاه‌های حساس کنترل شود که می‌بایست مورد اصلاح قرار گیرد تا شاهد کاهش مشکلات فساد زا باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: راه خدا از میان خلق می‌گذرد و رضایت مردم رضایت خداست و در نظام اسلامی خدمت و تلاش به مردم جای هیچ گله‌ای را به مسئولان نمی‌گذارد و از سویی در طول انقلاب اسلامی شاهد حضور مردم در عرصه‌های مختلف نظام بوده ایم.

وی خطاب به قانون گذاران گفت: قانون گذاران ازسویی باید نیاز‌های اجتماعی کشور را جوابگو باشند و از سویی برخی قوانین مانع از اصلاح امور هستند که می‌بایست اصلاح شود تا وظایف شفاف و روشن‌تر شود.

حجت السلام والمسلمین رئیسی متوسط مدیریت در سرخس را ۲۰ سال بر شمرد و بیان داشت: این نظام و انقلاب دورانی را در پیش داشته است که کمترین میزان مدیریتی را داشته و واقعا سرخس با این میزان داشته و مدیران فرهیخته میتوان سرخسی آباد را رقم زد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: اعتبارات و امکانات سرخس زیبنده نیست که این میزان بیکاری را داشته باشد ومی طلبد با یک سری اقدام و عمل مشکلات پیش رو را برطرف ساخت.

حجت السلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه آستان قدس به دنبال توسعه اقتصادی و فرهنگی در سرخس است گفت: سرخس به تنهایی دارای جاذبه‌های فراوان در بخش‌های مختلف است و می‌توان با تلاش مسئولان در رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی این منطقه گام برداشت.

وی اظهار داشت: اعتبار نامه روستای در جهت به آرامش بخشی به ۵۰ روستای سرخس بوده است که باید بیش از ۶۰ میلیارد تومان حق تقدیمی به آستان قدس از سوی اقشار محروم پرداخت می‌شد مبلغی دریافت نگردد تا اقشار روستایی برای تولید محصولات کشاورزی گام‌های بلندی را بردارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری  با تشکر از استقبال پرشور مردم سرخس خاطرنشان کرد: مردم شیعه و سنی این منطقه در طول تاریخ از ارادتمندان به امام رضا (ع) بوده اند.
 
انتهای پیام//م.ر
 

جلسه شورای اداری شهرستان سرخس با حضور تولیت آستان قدس رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.