چگونه زلزله را بی‌خطر پشت سر بگذاریم

کارشناس مسئول پیشگیری از حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: با رعایت برخی نکات ایمنی می‌توان خطرات و آسیب‌های زلزله را کاهش داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدرضا بیات کارشناس مسئول پیشگیری از حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه  پیش از زلزله افراد باید از خوابیدن زیر لوستر و اشیایی که احتمال سقوط آنها وجود دارد اجتناب کرده گفت:  از خوابیدن کنار وسایل سنگین مانند کمد و نیز خوابیدن کنار پنجره خودداری کنند و همواره باید وسایلی مانند چراغ قوه و جعبه کمک‌های اولیه در دسترس باشند.

وی افزود: در هنگام پس لرزه‌ها افراد باید وسایل مانند تلفن همراه، کارت عابر بانک، پول و اشیاء قیمتی و چراغ قوه را در کنار خود بگذارند تا هنگام زلزله اصلی بتوانند سریع آنها را برداشته و از ساختمان بیرون بروند در هنگام زلزله امن ترین جای ساختمان کنار ستون‌هاست و افراد باید حین زلزله از نزدیک شدن به پنجره‌ها و وسایل سنگین خودداری کنند.

این کارشناس پیشگیری از حوادث تاکید کرد: افرادی که در طبقات بالایی ساختمان‌ها هستند هنگام زلزله باید از قرار گرفتن بر روی پله‌‎ها خودداری کرده و به هیچ عنوان از آسانسور استفاده نکنند و کنار ستون‌های ساختمان پناه گرفته و از وسایل سنگین و پنجره فاصله بگیرند.

وی افزود: همچنین باید از قبل مسیر فرار در منازلی که ویلایی هستند فراهم شود، طوری که افراد بتوانند بدون مانع بلافاصله از خانه خارج شوند هنگام وقوع پس لرزه‌ها درب منازل نباید قفل شود تا افراد به هنگام زلزله بتوانند سریع از منزل خارج شوند.

بیات گفت: بعد از زلزله در صورت آسیب به منزل و واحد مسکونی افراد به هیچ عنوان نباید وارد ساختمان شوند حتی برای برداشتن اقلام ضروری هم افراد نباید این ریسک را قبول کرده و وارد ساختمان شوند.

انتهای پیام/ز

  هنگام زلزله باید از قرار گرفتن بر روی پله‌‎ها خودداری کنند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.