بازداشت شش نفر از مقامات بلندپایه شعبه آمریکایی شرکت نفت ونزوئلا

طارق ویلیام صعب، دادستان کل ونزوئلا دستور بازداشت شش نفر از مقامات بلندپایه شعبه آمریکایی شرکت نفت این کشور را به جرم پولشویی صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، طارق ویلیام صعب، دادستان کل ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد مقامات ونزوئلایی رئیس و پنج معاون رئیس شرکت سیتگو، شعبه آمریکایی شرکت نفت ونزوئلا را به اتهام فساد بازداشت کرده اند.

دادستان کل ونزوئلا با تصریح بر این که از جمله اتهامات این افراد شرکت در جرائم و پولشویی است، خاطر نشان کرد «شش مقام بلند پایه بازداشت شده اند».

بازداشت این افراد در حالی روی می‌دهد که شرکت نفت ونزوئلا به تازگی ضربه سختی را متحمل شده که ممکن است اوضاع کاراکاس را در بحران بدهی ونزوئلا وخیم‌تر کند.

کمیته ویژه انجمن بین المللی محصولات مشتقات نفتی شده روز پنجشنبه در نیویورک اعلام کرد یک مورد از سه مورد عدم پرداخت بدهی این شرکت نفتی را در موعد مقرر، تایید کرده است.

این تصمیم بعد از هشدار‌های دو موسسه اعتبار سنجی استاندارد اند پورز گلوبال ریتینگز و فیچ (S&P Global Ratings et Fitch) درباره پرداخت بدهی ناقص دولت و شرکت نفت ونزوئلا هشدار دیگری علیه شرکت نفت ونزوئلا به شمار می‌رود.

بر اساس توضیحات دادستان کل، این مقامات در ماه ژوئیه ۲۰۱۷ قراردادی با شرکت‌های فرونتیر گروپ منجمنت و آپولو گلوبال منجمنت برای مذاکره مجدد درباره بدهی شعبه امضا کرده اند.

طارق ویلیام صعب در گفتگویی مطبوعاتی اعلام کرد آن‌ها به این ترتیب برای وام‌هایی با «شرایط نامطلوب» قرار داده بسته اند که ظاهرا برای صنایع اصلی ما یعنی صنعت نفت زیانبار بوده است.

انتهای پیام/

دستور بازداشت شش مقام شرکت نفت ونزوئلا به اتهام شرکت در جرائم و پولشویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار