روسیا الیوم: توافق ایران، روسیه و ترکیه برای افزایش هماهنگی نظامی در سوریه

وزارت دفاع سوریه از توافق کشورهای شرکت‌کننده در نشست سوچی برای افزایش هماهنگی نظامی در سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سردار سرلشکر محمد باقری، ارتشبد ولادیمیر گراسیموف و ژنرال خلوصی آکار، روسای ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران، روسیه و ترکیه مذاکرات سه جانبه درباره سوریه را انجام دادند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه در این مذاکرات خواستار حفظ دستاورد‌های نظامی در سوریه و تضمین عدم بازگشت تروریست‌ها قبل از آغاز روند حل و فصل مسالمت آمیز شد.

والری گراسیموف ضمن اعلام این مطلب از تلاش‌های ایران، روسیه و ترکیه که باعث حفظ وحدت و حاکمیت سوریه شد، قدردانی کرد.  

گراسیموف تاکید کرد: گروه‌های تروریستی دیر یا زود نابود می‌شوند و تحقق این موفقیت راه را برای انتقال به مرحله حل و فصل مسالمت آمیز پس از بحران باز می‌کند، اما پیش از آن باید حفظ دستاورد‌هایی که کسب شده است، تضمین شود.  

گزارشگر شبکه با اشاره به سخنان گراسیموف در دیدار با سردار محمد باقری و خلوصی آکار همتایان ایرانی و ترکیه‌ای خود در سوچی روسیه گفت: گراسیموف تاکید کرد تلاش‌های مشترک ایران، روسیه و ترکیه باعث پایان یافتن جنگ داخلی در سوریه شد.  

او همچنین تاکید کرد مرحله اصلی فعالیت‌های نظامی روسیه در سوریه در حال پایان است.

این مسئول نظامی روس همچنین تاکید کرد تلاش‌های مشترک ایران و روسیه منجر به سیطره مجدد بر مرز‌های سوریه و عراق شد.  

از سوی دیگر؛ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در نشست سوچی توافقاتی برای افزایش سطح هماهنگی‌ها در مناطق کاهش تنش و درگیری در ادلب و اتخاذ تدابیری برای نابود کردن کامل گروه‌های داعش و جبهه النصره در سوریه به دست آمد.

 

انتهای پیام/

 

نتایج مثبت مذاکرات سه جانبه درباره سوریه در سوچی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار