موسوی لارگانی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

برگزاری جلسه روسای مجامع نمایندگان استان‌ها با رضوی برای بررسی اختصاص وام روستایی

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان از برگزاری جلسه روسای مجامع نمایندگان استان‌ها با رضوی برای بررسی اختصاص وام روستایی خبر داد

برگزاری جلسه روسای مجامع نمایندگان استان‌ها با رضوی برای بررسی اختصاص وام روستاییسید ناصر موسوی لارگانی  رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از برگزاری جلسه روسای مجامع نمایندگان کل استان‌ها با رضوی معاونت روستایی رئیس جمهور در عصر امروز خبر داد.

وی تصریح کرد: این نشست به منظور اطلاع رسانی درباره مصوبه مجلس پیرامون اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستائیان برگزار شد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه در مجموع جلسه بسیار خوب و اثر گذاری بود، اظهار کرد: در گذشته یکی از رسالت های بنیاد مستضعفان کمک به محرومان بود که بر این اساس از طریق بانک عامل سینا وام‌هایی را به روستائیان اختصاص داده بود.

نماینده مردم فلاورجان بیان داشت: متاسفانه اکثر استان‌ها این مبالغ را برای روستاییان جذب نکرده بودند و تنها استان خراسان جنوبی و رضوی توانسته بودند 50 درصد بودجه سهم خود را دریافت کنند و دیگر استان‌ها به دلیل عدم اطلاع رسانی،‌ سخت‌گیری یا پیگیری نکردن مسئولانشان تنها درصد کمی از این مبلغ را دریافت کرده بودند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: برای هر استان 40 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که متاسفانه اقدام اصولی برای اشتغال روستایی در این مورد انجام نشد.

وی با بیان اینکه بر اساس این مصوبه مجلس باید با اختصاص وام به روستاییان اشتغال زایی انجام شود، بیان داشت: در این نشست گزارش خوبی درباره تدوین آیین‌نامه های اجرایی و تعیین کف و سقف میزان وام به هر شخص و همچنین موضوع دریافت سند منزل و زمین به عنوان وثیقه از سوی معاونت روستایی انجام شد.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: در بحث اختصاص وام به روستاییان موضوع وثیقه مورد نگرانی آنهاست که قرار شد در جلسات دیگر بررسی شود.

 انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، کمیسیون ، مجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار