به همت مجمع خیرین مدرسه‌ساز؛

35 مدرسه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ساخته می شود

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور از ساخت 35 مدرسه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.

35 مدرسه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ساخته می شودبه گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد رضا قربانی،‌ مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تهران در گرد‌همایی خیرین برگزیده مدرسه‌ساز شهر تهران عصر روز 3 شنبه در مجمع خیرین مدرسه ساز برگزار شد، هدف اصلی برگزاری گرد‌همایی خیرین برگزیده مدرسه‌ساز را هم‌اندیشی خیرین دانست و گفت: ما در اولین مرحله از این گردهمایی، 50 خیر را دعوت کردیم و جلسه آینده در بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

ساخت 35 مدرسه در مناطق زلزله زده به همت خیرین

در ادامه محمد‌رضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت:  650 هزار خیر مدرسه‌ساز در داخل کشور و  هزار نفر در خارج از کشور داریم که امیدواریم این تعداد همواره روز‌افزون باشد.

 حافظی در زمینه حادثه زمین‌لرزه کرمانشاه، گفت: خیرین مدرسه‌ساز تعهد کردند که 35 مدرسه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ساخته شود و با تلاش‌های خیرین و مردم مشکل فضای آموزشی در کرمانشاه نداشته باشیم.

احداث 110 هزار کلاس درس در 20 سال گذشته

در ادامه نعمت بنی‌آدم، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تهران، گفت: در 20 سال گذشته 110 هزار کلاس درس در سراسر کشور احداث شده است.

بنی‌آدم در خصوص نحوه جذب بیشتر خیرین در کشور گفت: مردم ایران قلب‌هایی سرشار از محبت دارند، ایرانیان از قدیم نیکو‌کار بودند و ذاتی خیر‌خواهانه داشتند، اطلاع رسانی کافی در مورد اقدامات خیرین مدرسه‌ساز باعث می‌شود مردم در این راه خیر مشارکت داشته باشند و خوشبختانه شاهد آن هستیم که مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تهران به الگویی در کشور تبدیل شده  و در نهضت مقدس مدرسه‌سازی پیشرو است.

لزوم تبلیغ و اشاعه فرهنگ مدرسه سازی

حجت‌الاسلام سید محمد‌رضا میرتاجدینی از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی و از خیرین مدرسه‌ساز در خصوص جذب حداکثری خیرین کشوری در امر مدرسه‌سازی گفت: باید خاطرات خیرین مدرسه‌ساز به صورت مستندی تهیه و در شبکه‌های صدا و سیما، رسانه‌ها و فضای مجازی پخش شود.

احمد هوشنگی، رئیس بیماران خاص استان تهران و از خیرین مدرسه‌ساز گفت: علاوه بر اهمیت سخت‌افزار و ساخت فیزیکی مدارس باید یک کمیته‌ای تشکیل دهیم تا به معضلات اجتماعی مناطق آسیب پذیر پرداخته شود.

کمترین و بیشترین فضای آموزشی در کدام استان هاست؟

مریم خوشروی، یکی دیگر از خیرین مدرسه‌ساز  تغییر کاربری مدارس ساخته شده به دست خیرین  را به مدارس غیردولتی و تیز‌هوشان از دغدغه‌های خیرین دانست و گفت: تهیه صندوق‌های جمع‌آوری مبالغ خیر‌خواهانه مردم در معابر شهری، دانشکده‌ها و ادارات، تبلیغات محیطی و تبلیغات در صدا و سیما، تلاش برای معرفی مجمع خیرین مدرسه‌ساز در میان اصناف و بازاریان، همکاری بیشتر سازمان‌ها و ارگان‌ها مثل وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و شهرداری‌ها و افزایش مشارکت زنان خیر از جمله مهم‌ترین راهکار‌های خیرین مدرسه ساز عنوان کرد.

وی ادامه داد: طبق آمار‌های وزارت آموزش و پرورش، سهم هر دانش‌آموز از فضای آموزشی در کشور، 16/5 مترمربع است، این در حالی است که استاندارد فضای آموزشی در جهان 39/8 مترمربع است و استان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، قم و گیلان کمترین فضای آموزشی را برای دانش‌آموزان خود دارند و برای ساخت 34 هزار کلاس درس هزینه‌ای بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان نیاز است تا نظام آموزشی کشور را به استاندارد‌های جهانی برساند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.