کاهش تلفات جاده ای با آموزش و فرهنگ سازی

استاندار گیلان گفت: اصلاح مقررات، آموزش، فرهنگ سازی و آسیب شناسی با ضمانت اجرا آمار تلفات جاده ای را به صورت چشمگیری کاهش می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز در همایش گرامیداشت قربانیان سوانح جاده ای در سالن اجتماعات اداره کل مسکن و شهرسازی گیلان گفت: با اصلاح مقررات، فرهنگ سازی و آسیب شناسی باید آمار سوانح رانندگی را در کشور و به ویژه استان گیلان کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 120 نقطه حادثه خیز در گیلان شناسایی شده است، افزود: گروه های ویژه ای در استانداری تشکیل شده اند که علاوه بر شناسایی نقاط حداثه خیز،  علل سوانح رانندگی و آسیب های آن را با هدف نجات جان هموطنان تحلیل و ارائه خواهند کرد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن علاوه بر آلام روحی – روانی خانواده ها، آسیب های اجتماعی را نیز به همراه خواهد داشت، گفت: باید با فرهنگ سازی و آموزش   آمار کشته شدگان تصادفات رانندگی را به حداقل برسانیم.

سالاری اعلام کرد: اگرچه آمار کشته شدگان سوانح جاده های گیلان رو به کاهش است اما  باید آموزش و نهادینه کردن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به صورت جدی تر در مدارس و خانواده ها اجرا کنیم.

وی با اشاره به جایگاه دهم گیلان در میزان تلفات جاده ای در کشور اظهار داشت:  ایمنی خودروهای تولیدی، آموزش عوامل و دست اندرکاران تولیدکنندگان خودرو و نصب قطعات خودروها، وضعیت جاده ها، جاده سازی و آسفالت معابر بر اساس استاندارد، رعایت اصلاح هندسی و نصب تابلوها و علائم هشدار دهنده در راه ها از  جمله راهکارهای اساسی در کاهش سوانح رانندگی است.

استاندار گیلان نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما را در نهادینه کردن فرهنگ اعمال قوانین و مقررات را بسیار اثربخش دانست و افزود: اقدامات بازدارنده پلیس در برخورد با رانندگان متخلف در نجات جان هموطنان نیز بسیار حیاتی است.

سرهنگ حسین محمدپور، رئیس پلیس راه استان گیلان نیز در ادامه این همایش گفت: در 7 ماه گذشته 362 نفر از هموطنان بر اثر سوانح رانندگی در جاده های گیلان جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال 11درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده بیشترین سهم کشته شدگان را دارند، افزود: بیشترین تصادفات رانندگی در محورهای فرعی استان گیلان رخ می دهد.

29 آبان تا اول آذر ماه در جهان به عنوان یادمان قربانیان سوانح و تصادفات رانندگی نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام/ع

 

کاهش تلفات جاده ای در گیلان، نیازمند اصلاح مقررات و فرهنگ سازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.