آغاز اولين دوره مسابقات سروش وحي در مشهد

اولين دوره از مسابقات ملي سروش وحي با محوريت منويات مقام معظم رهبري و با هدف تربيت استعداد هاي قرآني در مشهد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  سروش عظیمی دبیر اجرایی این مسابقات در مراسم آغاز گفت:مسابقات ملی سروش وحی در اسفندماه ٩٥ از پوستر آن رونمایی شد و شروع ثبت نام‌ها از همان ماه در سایت رسمی موسسه در سه رشته‌ی تحدیر، تحقیق و تدویر انجام شد.


وی افزود:شرط ورود به این مسابقه حفظ ٢/٥ جزء اول قرآن یعنی سوره مبارکه بقره به همراه درک و فهم معانی آیار قرآن بود که مرحله کتبی آن از یکم تا پانزدهم مهرماه امسال با قریب به بیست هزار نفر شرکت کننده برگزار شد که در آن ٥٠ سوال حفظ و ٥٠ سوال مفاهیم مطرح شد و شرط ورود به مرحله شفاهی کسب حد نصاب نمره مرحله کتبی می‌باشد.

دبیر اجرایی این مسابقات خاطرنشان کرد:این مسابقات یادواره‌ی شهدای مدافع حرم و شهدای قیام گوهرشاد و شهید منا شهید حاج محسن حاجی حسنی کارگر می‌باشد.
 

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی در این همایش گفت:ما به عنوان جامعه قرآنی و به عنوان کسانی که خودمان را در میدان جاذبه قرآن کریم قرار دادیم باید قلوب خود را با قرآن کریم بیدار کنیم.

حجت الاسلام لطفیان افزود:رهبر معظم انقلاب تعبیر تمدن شکوهمند اسلامی را دارند و به نظر بنده نیرو‌های قرآنی از مهم‌ترین گروه‌های تمدن شکوهمند اسلامی هستند.

وی با تاکید بر این که مسابقات ملی سروش وحی مسابقه‌ای فنی است افزود:خداوند در قرآن از کسانی که به دیگران کمک میکنند از تعبیر اولوالباب یاد می‌کند. اولوالباب کسانی هستند که از آنچه که در اختیار دارند برای مساعدت و کمک به دیگران در خفا و پنهان و همچنین آشکار کمک میکنند.
 
انتهای پیام//ه.ج
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار