آمریکا برای نخستین بار مراکز تولید مواد مخدر در هلمند را بمباران کرد

ریاست جمهوری افغانستان از بمباران مراکز تولید مواد مخدر ولایت هلمند توسط نیروهای آمریکایی خبر داد.

آمریکا برای نخستین بار مراکز تولید مواد مخدر در هلمند را بمباران کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست جمهوری افغانستان از بمباران مراکز تولید مواد مخدر ولایت هلمند توسط نیروهای امریکایی خبر داد.

بر اساس گزارش ارگ ریاست جمهوری افانستان، نیروهای آمریکایی در عملیاتی ویژه هشت کارخانه عمده مواد مخدر در هلمند که ۶۰ درصد منبع مالی طالبان را تامین می‌کرد از بین برده اند.

این ماموریت هوایی در ولسوالی‌های سنگین، موسی قلعه، کجکی و نوزاد ولایت هلمند انجام شد.

در خبرنامه‌ی ارگ آمده است: صلح و ثبات در افغانستان نیازمند مبارزه جدی با اقتصاد جرمی، تولید و قاچاق مواد مخدر است زیرا مواد مخدر یکی از منبع‌های عمده تمویل جنگ و تروریسم محسوب می‌شود.

جان نیکلسن، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان نیز اظهار داشت: چندین حمله توسط هواپیماهای ویژه اف ۲۲و بی ۵۲ بر هشت مرکز و کارخانه مواد مخدر که منبع عایداتی طالبان بودند، در ولسوالی‌های سنگین، موسی قلعه، کجکی و نوزاد ولایت هلمند انجام شد که در آن، هدف‌ها به گونه خیلی دقیق هدف قرار گرفته و منابع مواد مخدر طالبان به ارزش میلیون‌ها دالر نابود شدند.

نیکلسن افزود: مبارزه در برابر منابع مالی تروریسم نه تنها در داخل خاک افغانستان، بلکه در بیرون از این کشور نیز ادامه خواهد داشت.

این نخستین بار است که هواپیماهای آمریکایی مراکز تولید مواد مخدر در افغانستان را بمباران می کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.