نظام آموزشی کشور تناسبی با نیاز بازار کار ندارد

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: نظام آموزشی کشور تناسبی با نیاز بازار کار ندارد و باید در این زمینه مسئولان، متولیان امر و برنامه‌ریزان چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ غلام‌رضا کاتب اظهار داشت: تعداد دانش‌آموزان رشته علوم تجربی در 10 سال منتهی به 94 به میزان 22.5 درصد افزایش یافته در حالی که تعداد کل دانش‌آموزان در این دوره 14.5 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه نظام آموزشی کشور تناسبی با نیاز بازار کار ندارد عنوان کرد: در رشته ریاضی با کاهش 21 درصدی، علوم انسانی با کاهش 42.5 درصدی و در شاخه فنی و حرفه‌ای با کاهش 15.5 درصدی دانش‌آموزان روبه‌رو هستیم.

رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس با اشاره به اینکه گرایش به ثبت نام در رشته علوم تجربی در حد نامتوازنی افزایش یافته است، ادامه داد: در کنکور 95 از مجموع یک میلیون و 75 هزار و 682 نفر ثبت نام کننده 49.5 درصد مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی، 16 درصد ریاضی، 17.5 درصد علوم انسانی، 5.5 درصد هنر و 11 درصد نیز گروه زبان بودند.

کاتب ابراز کرد: در کنکور سال 95 نزدیک 520 هزار داوطلب در طلب تصاحب 5 هزار و 500 صندلی موجو.د در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ثبت نام کردند که در نهایت از هر 94 نفر یک نفر به آرزوی خود رسید.

وی افزود: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور از 4 درصد در سال 75 به 15 درصد در سال 90 رسید و این امار به سرعت در حال افزایش است.

انتهای پیام/غ

افزایش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.