آمادگی 25 مهدکودک همدان برای اسکان کودکان مناطق زلزله‌زده

معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان گفت: 2 تیم مشاوره و حمایت روانی و اجتماعی در بلایای طبیعی با عنوان محب به حالت آماده‌باش درآمده و هم‌اکنون آماده اعزام هستند.

آمادگی 25 مهدکودک همدان برای اسکان کودکان مناطق زلزله‌زدهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیر کوکائیان با بیان اینکه بهزیستی آمادگی دارد تا با تمام توان و اعزام تیم‌های مداخله در بلایا اقداماتی را در جهت امدادرسانی و کاهش آلام حادثه‌دیدگان انجام دهد، اضافه کرد: این دو تیم متشکل از 10 روانشناس، کارشناس بالینی و مددکاران است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این دو تیم به بیمارستان‌های همدان که بیماران مناطق زلزله‌زده را پذیرش کرده‌اند، سر زده و خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند که تا کنون 135 نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه مراکز مشاوره استان نیز به صورت داوطلبانه برای اعزام روانشناس به مناطق زلزله‌زده اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: از همان روز اول وقوع زلزله ستاد مدیریت بحران شامل کمیته‌های حمایت‌های روانی- اجتماعی، روانبخشی، اجتماعی، پشتیبانی و مشارکت را برای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده تشکیل دادیم.

کوکائیان با تأکید بر اینکه مدیرکل بهزیستی استان همدان به همراه معاون پیشگیری و روابط عمومی در مناطق زلزله‌زده حضور یافتند، اظهار کرد: هر روز جلساتی به منظور ساماندهی و برنامه‌ریزی برای امدادرسانی بهتر به مناطق زلزله‌زده در این سازمان تشکیل می‌شود.

معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه 25 مهدکودک در همدان برای اسکان کودکان زیر 6 سال مناطق زلزله‌زده اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: مراکز سالمندان، مراکز ذهنی و مراکز روانی توان پذیرش 150 نفر از افراد مناطق زلزله‌زده را دارند.

وی با اشاره به اینکه 2 تیم از اورژانس اجتماعی 123 آماده اعزام به کرمانشاه است، یادآور شد: تا کنون 6 محموله شامل موادغذایی، چادر، پوشاک، اقلام توانبخشی و کانکس اقامتی به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.

انتهای پیام/ د

کمک بهزیستی همدان به کودکان مناطق زلزله زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.