کارشناس ارشد اقتصادی مؤسسه مینت پارتنرز اعلام کرد:

احتمال تکرار بحران مالی ۲۰۰۸/سقوط بازار‌های مالی از بازار اوراق قرضه آغاز می‌شود

کارشناس ارشد اقتصادی مؤسسه مینت پارتنرز با گذشت ۱۰ سال از بحران مالی سال ۲۰۰۸، پیشرفت کمی در از بین بردن ریشه‌های آن حاصل شده است.

به گزارشاحتمال تکرار بحران مالی ۲۰۰۸/سقوط بازار‌های مالی از بازار اوراق قرضه آغاز می‌شود گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل ازراشاتودی، «بیل بلین» استراتژیست مؤسسه مینت پارتنرز، گفت: حدود ۱۰ سال از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ جهان می‌گذرد، اما پیشرفت کمی در اصلاح و درست کردن ریشه‌های این بحران در جهان حاصل شده است.

وی معتقد است: ترکیدن حباب بازار‌های اوراق قرضه بحران بعدی اقتصادی در جهان را ایجاد خواهند کرد.

بلین گفت: شاخص بازار‌های سهام در جهان پس از تزریق ۴۷ میلیارد دلار توسط بانک مرکزی چین به نظام مالی این کشور رشد قابل توجهی را تجربه کرد.

وی گفت: در این باره بانک‌های مرکزی در جهان در صورت وقوع بحران در سال ۲۰۱۸، در بازار‌های مالی با تزریق حجم زیادی پول بر روی این بحران‌ها سرپوش می‌گذارند.

در بحران مالی سال ۲۰۰۸، افزایش بی‌سابقه سطح بدهی مصرف‌کنندگان از طریق دریافت وام مسکن جرقه ایجاد این بحران را پدید آورد.

بلین معتقد است: هنوز بحران بدهی مصرف‌کنندگان را حل نکرده‌ایم، اما بحران بعدی اقتصادی در جهان احتمالاً ناشی از بدهی شرکت‌ها خواهد بود.

وی تصریح کرد: شرایط کنونی بسیار شبیه به شرایط سال ۲۰۰۷، زمانی که نخستین صندوق‌های وام مسکن در آمریکا شروع به بحرانی شدن کردند، است.

بلین گفت: ما هم اکنون شاهد بحران در بازار اوراق قرضه هستیم که قیمت آن‌ها افزایش قابل توجهی داشته است و شرکت‌هایی که در ارتباط با این اوراق قرضه هستند به خصوص در حوزه‌های بهداشت و ارتباطات با مشکل مواجه شدند.

وی گفت: بازار‌های بورس مشکلی ندارند و در بازار‌های اوراق قرضه باید به دنبال حقیقت بگردیم و به نظر من این بازار‌ها خواهند بود که من منتظر شکستن سد در آن‌ها هستم.

بلین ادامه داد: بحران بزرگ مالی و سقوط بازار‌ها در سال ۲۰۱۸ از عمقی تاریک‌تر و با ژرفای بیشتر بازار سرمایه شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/

بحران مالی و سقوط بازارها در سال 2018 از بازار سرمایه فجیع تر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار