اهداف پروژه صهیونیستی داعش چه بود؟+ فیلم و مستندات

داعش یا به عبارتی حکومت اسلامی شام و عراق با اهدافی همچون نابودی ایران و خدشه دار کردن چهره اسلام تشکیل شد.

داعش چیست و اهداف تشکیل داعش چه بود؟به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داعش در ابتدای راه که مصادف با فروردین ماه سال 1392(آوریل 2013) بود با عنوان دولت اسلامی شام و عراق کار خود را شروع کرد و این آغازی برای اهداف شوم این گروه تروریستی در خاورمیانه بود.

این گروهک در ابتدا از ادغام چند گروه بین دولت اسلامی وابسته به شبکه القاعده  و گروه تکفیری مسلح در سوریه که معروف به "جبهه النصره" بود، تشکیل شد.

پس از ادغام این گروه‌ها که ابوبکر بغدادی (یکی از رهبران دولت اسلامی عراق) اعلام کرد به سرعت از سوی جبهه النصره تکذیب شد و  سپس بعد از گذشت نزدیک به دوماه ایمن الظواهری رهبر شبکه القاعده نیز دستور لغو این ادغام را صادر کرد. اما ابوبکر بغدادی روند ایجاد شده را ادامه داد تا توانست به یکی از گروه های تروریستی اصلی منطقه تبدیل شود.

بعد از اینکه ابوبکر بغدادی موفق به تثبیت این گروه شد نام داعش بیشتر از گذشته سر زبانها افتاد؛ آن زمان کلمه داعش را از اختصار دولت اسلامی عراق و شام انتخاب کردند اما بعدها در مناطق تحت کنترل داعش در سوریه از نام دولت برای داعش استفاده شد به طوری که در سوریه اعلام شده بود هر کس از کلمه داعش استفاده کند 75 ضربه شلاق مجازات او خواهد بود.

 به طور کل داعش یک گروه مسلح تروریستی و تکفیری با اندیشه سلفی جهادی آغاز به کار کرد؛ هدف سازمان دهندگان داعش بازگرداندن چیزی بود که آن را "خلاف اسلامی و اجرای شریعت" می نامیدند.

 اطلاق صفت اسلامی برای این گروهک تروریستی با اهداف خاصی انجام شد که در نهایت هدف اصلی از این اسم، نشان دادن چهره اسلام آن هم با رویکرد خشونت طلبی بود. البته اطلاق صفت اسلامی بر این گروه مبتنی بر یک برداشت بسیاری سطحی از اسلام آن هم از تفسیر خاص وهابیت بوده است.

داعش چیست و اهداف تشکیل داعش چه بود؟

در ادامه به اهداف این گروهک تروریستی-تکفیری و رابطه آنها با آمریکا، اسرائیل، عربستان و ... خواهیم پرداخت.

 

نابودی ایران هدف مشترک داعش و آمریکا

رادیو فردا چندی پیش در گزارشی که منتشر کرد با اشاره به برخی اسناد، اعلام کرد هدف نهایی داعش ایران است.

رادیوفردا در این رابطه نوشت: سندی که در جریان یورش به خانه یکی از رهبران گروه موسوم به حکومت اسلامی یا داعش به دست آمده، نقشه‌های این گروه برای دستیابی به اسرار فعالیت‌های اتمی، و تخریب فعالیت‌های اقتصادی ایران را آشکار می کند. گروه حکومت اسلامی در این سند پیشنهاد می‌کند در ازای واگذار کردن کنترل میدان‌های گاز عراق به روسیه، کرملین را به قطع حمایت از ایران و برنامه‌های هسته‌ای وادار کرده و اسرار این برنامه‌ها را مبادله کند. اما پیش از آن روسیه باید دست از حمایت از بشار اسد رییس جمهوری سوریه بردارد و در مقابله با ایران از حکومت‌های عربی خلیج فارس پشتیبانی کند.

در این بیانیه گفته شده که گروه حکومت اسلامی برای عملی کردن اهدافش که تصرف سرزمین‌های بیشتری برای تشکیل «خلافت اسلامی» است، بايد تمامی منابع قدرت ایران را نابود کند. نویسنده اين بيانيه خواهان ترور دیپلمات‌ها، بازرگانان و استادان ایرانی شده و به پیروانش حکم داده تا فرماندهان نظامی عراق، مقامات شیعه و شبه نظامیان مورد حمایت ایران را بکشند.

گزارش هایی که برخی از رسانه ها همچون گاردین، اشپیگل منتشر کرده اند و یا صحبت های مقامات آگاه حکومت‌های اردن، ترکیه و مصر، حاکی از آنست که نیروهای داعش دوره های نظامی و مخصوص را زیر نظر متخصصین آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی در اردن، ترکیه و اسراییل فراگرفته اند. همین گزارش ها مشخص کرد که آمریکایی ها قبل از تشکیل داعش از تحرکات آنها کاملا خبر داشته و همه چیز برنامه ریزی شده بود.

داعش چیست و اهداف تشکیل داعش چه بود؟

 

اعتراف کلینتون به ایجاد داعش توسط آمریکا

هیلاری کلینتون در خاطرات خود به وضوح از به وجود آوردن داعش توسط آمریکا می گوید. او در کتاب خاطرات خود اذعان می‌دارد که داعش را برای تقسیم خاورمیانه ایجاد کردیم. کلینتون در جای دیگر نیز می گوید: «قرار بود ما در روز پنجم ژوئیه سال 2013 (چهاردهم تیر ماه 1392) در نشستی با دوستان اروپایی خود «دولت اسلامی» را به رسمیت بشناسیم. من به 112 کشور سفر کردم تا نقش آمریکا و توافق با بعضی از دوستان را درباره به رسمیت شناختن دولت اسلامی بلافاصله پس از تشکیل آن توضیح دهم اما به‌یک ‌باره همه ‌چیز در برابر چشمان ما فرو ریخت.»

 
 
صهیونیستی بودن پروژه داعش
 
روزنامه صهیونیستی معاریو که به نقل از کارشناسان اسرائیلی به فواید بزرگ داعش برای این رژیم اعتراف کرده بود نوشت: داعش با پایان دادن به توافقنامه «سایکس پیکو» که در مورد مرزهای ترسیم شده برای اسرائیل بود، زمینه ساز تجزیه سوریه شد که از مدت ها قبل تهدید جدی برای رژیم اشغالگر قدس محسوب می شد. در همین رابطه کارشناسان اسرائیلی نیز گفته اند: «داعش همین کار را در عراق هم انجام داد و بدین ترتیب نقش مهمی در از بین رفتن دو خطر بزرگ که متوجه امنیت رژیم صهیونیستی که همان خطر عراق و سوریه بود ایفا کرد.»
 
گذشته از این موارد گزارش ها و مستندات زیادی از صهیونیستی بودن پروژ داعش منتشر شده بود که با توجه به فواید زیاد داعش برای رژیم جعلی اسرائیل می توان به این نتیجه رسید که داعش ساخته و پرداخته مراکز جاسوسی اسرائیل و چند کشور غربی و عربی است. 
 
داعش چیست و اهداف تشکیل داعش چه بود؟
 
 
ترامپ: اوباما و کلینتون بنیانگذار داعش هستند
دونالد ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جمع طرفدارانش، اوباما و کلینتون را پایه گذاران اصلی داعش معرفی کرد. او در این سخرانی گفت:  داعش به رئیس جمهور اوباما احترام می گذارد. او داعش را بنیانگذاری کرد. من میخواهم بگویم که هیلاری کلینتون دغل باز یکی از بنیان گذاران داعش است.
 
 
 
نتیجه گیری
با این تفاسیر می توان به راحتی نتیجه گیری کرد که داعش نمی توانست بدون دخالت و برنامه ریزی قدرتهایی همچون آمریکا و رژیم صهیونستی شکل بگیرد؛ چرا که تمام عملیات و کارهای داعش که برای تحقق اهداف خود تلقی می شد به گونه ای بود که منافع آمریکا در منطقه و رژیم اشغالگر قدس را به بهترین نحو تامین کند.
 
 با توجه به اسناد و فیلم های منتشر شده به خوبی مشخص می شود که پشت پرده تشکیل گروهک تروریستی داعش، آمریکا بازیگر اصلی بوده است؛ البته آمریکا در ادامه با همراه کردن کشورهای منطقه و افزایش بازیگران اصلی  مثل عربستان سعودی، ترکیه، اردن و .. به پشتیبانی تجهیزاتی این گروه نیز روی آورد. همین بازیگران اصلی در طول سه سال در راستای تقویت داعش نقش های مکملی از سوی آمریکا دریافت کردند.
 
انتهای پیام/

اهداف شکل گیری پروژه داعش

گزارش از سعید پیرزاده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۷:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدارو شکر که داعش به هیچ کدوم از اهدافش نرسید
Iran (Islamic Republic of)
1233211
۱۸:۴۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
باز سایت هایی مثل ویکی پدیا میگن داعش رو ایران بوجود آورد و آمریکا نابودش کرد.خیلی خنده داره
مرگ بر حزب شیطان
Iran (Islamic Republic of)
سردار دلها
۱۴:۲۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
باید قدر شهید سلیمانی عزیز رو بدونیم
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۲:۱۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
درسته که این کار آمریکا و دوستانش اشتباه بود اما این کار ها برای آرامش مردمش انجام داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
انشاءالله به زودی آل سعود و اسراییل و آمریکا هم نابود میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
خدا رو شکر که داعش توسط سردار سلیمانی ریشه کن شد.
انشاءالله به زودی آل سعود و اسراییل و آمریکا هم نابود میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
لعنت به داعش وداعشیان به گفته روزنامه کشورطرح افغانستانی کردن ایران آمریکا انگلیس اسراییل فرانسه عربستان ونفوذی ها ...باپرکردن افغانیاتوایرا ان قتصاد ایران خراب کنند وایرانیا بیکاربشن وناراضی بیشترش ومثل سوریه وعراق وافغانستان بش
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۱۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
به نظر بنده بزرگترین هدف از ایجاد داعش از بین بردن اثر بیداری اسلامی در کشورهای عربی بود. در اثر بیداری اسلامی یک انرژی بسیار سهمگینی در میان جوانان کشورهای عربی ایجاد شده بود که عنقریب تمامی حکومت‌های وابسته به غرب را نابود می‌ساخت. اما متأسفانه با مدیریت بسیار هوشمندانه دولت امریکا و رژیم صیهونیستی این انرژی در قالب دولت خود خوانده داعش بر سر شیعیان و مخالفان غرب تخلیه شد. پیامد آن هم نابودی زیر ساخت‌های دو کشور عراق و سوریه بود. آسیب‌های بسیار سخت عذاب آور فردی و اجتماعی به آنان که گرفتار این پدیده شدند چنان که بسیاری جان و مال و ناموس‌شان در این دوره از میان رفت. چه بسیار جوانان پاکی می‌توانستند به کشورمان خدمت کنند.
میوه شیرین این پدیده برای غرب: در این وانفسای اسلام گرایی جوانان غربی، آن‌ها توانستند به طول چندین سال فیلم مستند برای اسلام هراسی از این خرمن بچینند.
درد در این است که چرا ما که انقلابمان زمینه ساز بیداری اسلامی بود در ادامه تحقق بیداری اسلامی ابتکار عمل را در دست نگرفتیم تا نتیجه اش چنین شد که مجبور شدیم در مقابل داعش هر چند با عزت ولی منفعل باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر داعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
انشالله نابودی ال سعود وداعش
United States of America
ناشناس
۱۷:۴۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
فقط دخالت و جنایت در کشورهای اسلامی
Netherlands
ناشناس
۱۵:۴۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
خداوند باعث وبانی به وجود اومدن این جنایتکاران رو لعنت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
خدالعنتشون کنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
لعنت خدا بر همه خورد و کلان داعش..سعودیا و اسرائیل و آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
لعنت خداورسولش بر داعش واربابانش که به کودک شیر خوارهم رحم نکردند.لعنت بر آل سعود که لکه ننگی در امت محمد ص است
آخرین اخبار