مبلغان حوزه علمیه همدان به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند

معاون تهذیب حوزه علميه استان همدان از اعزام 10 مبلغ از حوزه علمیه همدان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد.

مبلغان حوزه علمیه همدان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی، معاون تهذیب حوزه علميه استان همدان اظهار کرد: تعدادی از برادران حوزه علمیه همدان و جمعی از تشکل فراگیر تبلیغ در همان ساعات ابتدایی زلزله در مناطق زلزله‌زده حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه استان همدان یکی از همسایگان کرمانشاه به حساب می‌آید که باید در همان لحظات حیاتی چند اکیپ به منطقه اعزام می‌کرد، افزود: در فراخوان اولیه تعداد 10 نفر در قالب دو اکیپ پنج نفره از برادران حوزه علمیه به سمت منطقه سر پل ذهاب اعزام شدند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان همدان با اشاره به اینکه این کار با هماهنگی معاون تبلیغ حوزه علمیه صورت گرفت، یادآور شد: با حضور در منطقه سرپل ذهاب متأسفانه اعلام شد که حوزه علمیه این منطقه به کلی ویران شده که در اولین فرصت برادران اعزامی در حیات مدرسه علمیه یک ستاد تشکیل دادند.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط افراد در کنار کمک‌های امدادی و اجتماعی به سوالات شرعی زلزله‌زدگان پاسخ می‌دادند، گفت: برگزاری نماز میت و مراسم تدفین را می‌توان از جمله اقدامات برشمرد.

ارتقایی با بیان اینکه در کنار سایر خدمات ارائه شده از سه روز گذشته حوزه علمیه همدان به مرکز کمک‌های مردمی تبدیل شده و مقدار زیادی از اقلام در این مرکز جمع‌آوری می‌شود، تصریح کرد: کمک‌های نقدی و غیر نقدی در این مرکز برای زلزله‌زدگان جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه همدان کمک‌ها را از طریق مبادی رسمی به مناطق آسیب دیده ارسال می‌کند، گفت: خوشبختانه کمک‌های قابل توجهی در این زمینه جمع‌آوری شده است.

معاون تهذیب حوزه علیمه استان همدان با اشاره به اینکه یک اکیپ از طرف حوزه علمیه برای عیادت از بیماران زلزله‌زده و بستری در بیمارستان بعثت اعزام شدند، خاطرنشان کرد: امید است که آسیب‌دیدگان این زلزله هر چه سریع‌تر سر و سامان یابند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی مبلغ از قم و کرمانشاه به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است، خاطرنشان کرد: فعلاً کار اعزام به صورت فردی متوقف شده است.

انتهای پیام/ د

10 مبلغ همدانی به کرمانشاه رفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار