صادقی زاده نیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ورود امارات و قطر به جنگ افغانستان مشکلات کشور را بیشتر می‌کند

نماینده مردم دایکندی در پارلمان افغانستان گفت: سهیم شدن قطر و امارات در ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان هرگز به نفع و خیر افغانستان نیست.

ورود امارات و قطر به جنگ افغانستان مشکلات کشور را بیشتر می کند«نصرالله صادقی زاده نیلی»، نماینده مردم دایکندی در پارلمان افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سهیم شدن قطر و امارات در ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان به این معنا خواهد بود که آنها از راه و روش دیگری می خواهند اهداف و برنامه های خود در افغانستان را دنبال کنند و من این موضوع را هرگز به نفع و خیر افغانستان نمی دانم.

اختیار طالبان برای مذاکره با دولت دست خودش نیست

وی در خصوص نشر گزارشاتی مبنی بر مذاکرات مستقیم طالبان و دولت در بیست و هفتم ماه جاری میلادی در یکی از کشورهای عربی اظهار داشت: تاکنون در این مورد اطلاعی حاصل نکرده ام که در آینده نزدیک قرار باشد طالبان و حکومت در یکی از کشورهای خارجی مذاکره کنند؛ از طرف دیگر می دانم که بارها چنین موضوعی مطرح شده اما هیچ کدام از این شایعات به واقعیت تبدیل نشده است.

این عضو پارلمان افغانستان افزود: طالبان را نیرویی می دانم که در اختیار خود نیست بلکه به فرمان کسانی است که از آنها در جهت ناامنی کشور افغانستان استفاده می کنند؛ من به این باور هستم که تا آنها رضایت ندهند و برای این مذاکرات آمادگی نگیرند، طالبان در موقفی نیست که با حکومت افغانستان وارد مذاکره شود.

صادقی زاده نیلی تاکید کرد: پیشتر نیز شایعاتی در این مورد مطرح شده بود که عملی نشد لذا من این مساله را باور نمی کنم.

ورود امارات و قطر به جنگ افغانستان مشکلات کشور را بیشتر می کند

نماینده مردم دایکندی در پارلمان افغانستان درباره اعلام آمادگی کشورهای قطر و امارات برای سهمگیری در ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان عنوان کرد: برخی کشورها از جمله امارات  برای پیگیری اهداف و برنامه های خود در افغانستان در به وجود آوردن و حمایت از طالبان نقش داشتند. امارات متحده عربی یکی از اولین کشورهایی بود که حاکمیت طالبان را به رسمیت شناخت و من پیوستن این کشور به جنگ افغانستان را به صلاح نمی دانم.

وی ابراز کرد: سهیم شدن قطر و امارات در ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان به این معنا خواهد بود که آنها از راه و روش دیگری می خواهند اهداف و برنامه های خود در افغانستان را دنبال کنند؛ لذا این موضوع هرگز به نفع و خیر افغانستان نخواهد بود.

نصرالله صادقی زاده نیلی ادامه داد: این کشورها همیشه یک طرف قضیه در افغانستان بوده اند و ناامنی های زیادی به وجود آورده اند؛ اگر آنها به حمایت قاطع ناتو بپیوندند نه تنها امنیت در افغانستان نخواهد آمد، بلکه مشکلات در افغانستان بیشتر خواهد شد.

دولت به خواسته های خانه ملت بی توجهی می کند

نماینده مردم دایکندی در پارلمان افغانستان درباره سرنوشت کابینه افغانستان و وعده های دولت وحدت ملی برای معرفی وزرای جدید گفت: متاسفانه از جانب حکومت افغانستان به خواسته های خانه ملت بی توجهی می شود؛ حکومت وحدت ملی اولین دولتی است که پس از گذشت سه سال کابینه خود را تکمیل نکرده و از پارسال حداقل 50 درصد کابینه افغانستان با سرپرستی اداره می شود که بر خلاف قانون اساسی و قانون سرپرستی است که قبلا پارلمان آن را تصویب کرده است.

وی اظهار داشت: همیشه جانب حکومت اعلام می کند که به زودی وزرا معرفی می شوند اما این وعده ها پایانی ندارد؛ با این وجود قرار است در چهارم ماه بعدی (قوس/ آذر) وزرای جدید به پارلمان معرفی شوند که امیدواریم این وعده واقعیت داشته باشد و جزو وعده هایی نباشد که مثل گذشته به حقیقت نپیوست.

این نماینده پارلمان افغانستان در پایان تاکید کرد: امیدوارم برای اولین بار هم که شده کابینه افغانستان کامل شود و وزارتخانه های افغانستان از سرپرستی بیرون بیایند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار