موگابه: به کارم به عنوان رئیس جمهور ادامه می‌دهم/وضعیت زیمباوه باید به حالت قبل باز گردد

رابرت موگابه در یک سخنرانی از ادامه کارش در سمت ریاست جمهوری خبر داد و بر بازگشتن شرایط زیمباوه به حالت قبل تاکید کرد.

 موگابه: به کارم به عنوان رئیس جمهور ادامه می‌دهم/وضعیت زیمباوه باید به حالت قبل باز گرددبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، موگابه در یک سخنرانی ۲۰ دقیقه‌ای بر خلاف اعلام قبلی برخی منابع آگاه و گزارش‌های رسانه‌ها، مبنی بر استعفاء و کنارگیری، صراحتا تصریح کرد که به کار خود به عنوان رئیس‌جمهوری زیمبابوه ادامه خواهد داد.

وی بیان کرد که دولتش در قبال بهبود وضعیت معیشتی و اجتماعی مردم این کشور متعهد است.

رئیس‌جمهوری زیمبابوه حتی از برگزاری نشست حزبش سخن به میان آورد و  اعلام کرد که نشست این حزب طی هفته‌های آینده برگزار خواهد شد و وی ریاست این نشست و فرآیند‌های مربوطه را برعهده خواهد داشت.

موگابه تصریح کرد که در جریان نشست با رهبران نظامی، از مسائلی که لازم است در زیمبابوه مورد توجه قرارگیرد، اطلاع یافته است. همچنین  اقدام اخیر فرماندهان ارتش متأثر از نگرانی‌هایی بود که از خوانش وضعیت کشور و حزب حاکم برخاسته است. وی دغدغه‌های فرماندهان نظامی را مبتنی بر روحیه صداقت و از روی حس میهن‌پرستی قلمداد کرد.

رئیس‌جمهوری زیمبابوه بر بازگشتن اوضاع کشور به حالت قبل تأکید کرد وگت:در عین حال ستون‌های کشور همچنان کارآمد هستند هر چند در شرایط فعلی اقتصاد زیمبابوه در مسیر دشواری قرار دارد.

انتهای پیام/

تکذیب برکناری موگابه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار