امام جمعه موقت تبریز؛

تجلیل از یاوران وقف در آذربایجان شرقی

همزمان با هفته وقف در مراسمی از متولیان و یاوران وقف در آذربایجان شرقی تقدیر شد.

تجلیل از یاوران وقف در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آل هاشم  امام جمعه موقت تبریز ،در همایش یاوران وقف از وقف بعنوان میراث ماندگار یاد کرد و گفت: لازم است واقف با سند رسمی خلع ید شود.


آل هاشم ادامه داد: متاسفانه موقوفه هایی داریم که متولی در حفظ عمران و آبادی و عمل به موقوفه حمایت لازم را نمی کند در حالی که در موقوفه ها باید اسم واقف مشخص شود.


رحیم شهرتی فرمعاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی هم در این همایش گفت با کمک وقف و واقفان می توان مشکلات جامعه را حل کرد.


 وی با بیان اینکه موقوفات باید با دین شرایط فرهنگ و اقتصادی و سیاسی بررسی شود گفت: بازماندگان از تحصیل، کار آفرینی و اشتغال، تامین بهداشت عمومی و سلامتی مردم، ضرورت گسترش عدالت به سوی نیازمندان جامعه بهترین موارد از وقف های جدید می توانند باشند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هم با تاکید بر بهره مندی از موقوفات و شفاف سازی وقف ، از اینکه برخی می خواهند واژه وقف به فراموشی سپرده شود ابراز تاسف کرد و گفت: برخی به دلیل ترس از حسابرسی عنوان موقوفه را از سر در بیمارستان ها، مساجد و مراکز بهزیستی حذف کنند.


حجت الاسلام علی مصائبی با بیان اینکه حسابرسی در وقف برای نظم و نظام دادن به موقوفات است گفت: باید تلاش شود تا وقف را از قربت نجات یابد و موقوفات فراموش شده احیا شود.

انتهای پیام/خ

لازم است واقف با سند رسمی خلع ید شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار