ظریف:

کشورهایی چون عربستان می‌توانندبا تغییر سیاست خود در صلح منطقه شریک باشد

وزیر خارجه ایران گفت: کشورهایی مثل عربستان به دنبال تفرقه و جنگ هستند، در صورتی که می‌توانند به جای جنگ‌افروزی در صلح منطقه شریک باشند.

کشورهایی چون عربستان می‌توانند به جای جنگ افروزی در صلح منطقه شریک باشدبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پس از نشست سه جانبه به همراه وزرای خارجه روسیه و ترکیه در آنتالیای ترکیه درباره بررسی راه‌‌های حل بحران سوریه اظهار کرد: روز گذشته در نشست کارشناسان ارشد در تهران، متن مقدماتی برای اجلاس سران آماده شد.

وی افزود: امروز در جلسه وزرای خارجه ضمن تبادل نظر در مورد هماهنگی اجلاس سران که روز چهارشنبه در سوچی با حضور سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه برگزار می‌شود، توافق شد.

ظریف افزود: فکر می‌کنم روند مفیدی برای دستاوردهایی که در آستانه برای مقابله با تروریسم و برگرداندن آرامش و ثبات در سوریه به دست آمد در راه است. روند آستانه نشان داد وقتی کشورهای موثر منطقه همکاری کنند، این امکان وجود دارد که همه کارهایی که سایر کشورها نتوانسته بودند انجام دهند، این سه کشور انجام دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: 11 ماه موفق را به عنوان ذخیره پیش رو داریم و این نشان می‌دهد که اگر سایر کشورهای منطقه هم به این نتیجه برسند که به جای سیاست‌های غلط به همکاری روی بیاورند، شاید نتایج موفقیت آمیزی به دست آید.

وزیر خارجه ادامه داد:‌ متاسفانه کشورهایی مثل رژیم عربستان بیشتر به دنبال تفرقه و اختلاف‌افکنی هستند و به همین دلیل نتیجه‌ای جز اختلاف نمی‌بینند؛ در صورتی که اگر روششان را عوض کنند آنها هم می‌توانند به جای جنگ‌افروزی در صلح منطقه شریک باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار