برگزاری جلسه استاندار و دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه

جلسه استاندار و دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه برگزار شد.

هم اکنون جلسه رییس مجلس شورای اسلامی در استانداری کرمانشاه  برگزار شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،جلسه استاندار و دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه  واقع در ستاد مدیریت بحران کرمانشاه با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، اردکانیان وزیر نیرو ،سلطانی فر وزیر ورزش ، کرباسیان وزیر امور اقتصاد و دارایی و تابش رییس بنیاد مسکن کشور برگزار شد.

در ابتدای اینجلسه استاندار کرمانشاه ضمن خیر مقدم به میهمانان در جلسه برای بررسی وضعیت امداد رسانی مناطق زلزله زده گفت: امروز مطالبه مردم ساخت مسکن است که از بابت اسکان خود نگران هستند.

وی با بیان اینکه پیش نویس این مصوبه از کمک‌های بانکی ابلاغ شده است گفت:اسکان موقت شهر با توجه به اینکه ساختمان‌های آپارتمانی هستند و اسکان موقت در مناطق شهری دشوار است و باید اجاره‌ای پرداخت شود و ۵ میلیون تومان برای اسکان موقت در شهر‌ها کم است و نیاز است که آقای تابش مبلغ را افزایش دهند.

وی ادامه داد:اسکان موقت در دوماه حل می‌شود و باید در بحث اسکان دائم باشیم و باید اسکان موقت به اسکان دائم گره بخورد و باید با مدیریت جهادی کار کنیم که این امر نیازمند همکاری بانک‌ها است و از وزیر اقتصادی دارایی خواهش میکنیم که سیسیتم بروکراسی بانکی برای پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان تسهیل و آسان شود.

وی گفت:مردم همکاری بسیار خوبی با زلزله زدگان داشتند و همکاری و اتحاد مردم در کمک رسانی بی نظیر بود.

بازوند افزود:گردشکری برای از بین بردن غول بیکاری کرمانشاه مهم ترین نکته است و بازگشایی مرز خسروی که از دیر باز محل عبور زایران بوده در خواست داریم که بازگشایی شود و هم چنین رسمی شدن مرز سومار از دیگر مطالباتی است که تقاضا داریم انجام شود.

 7بانک برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده است

وزیر امور اقتصاد و دارایی کشور در این جلسه گفت : 7بانک برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده است ومعافیت مالی هم باید با قایم مقام مالیاتی صحبت کند تا روند استمهال وام ها سریعتر انجام شود.

سلامت مردم مورد اهمیت است

اردکانیان وزیر نیرو گفت:موضوع سلامت مردم مورد اهمیت است و کنترل کیفیت آب خیلی مهم است که به واسطه پس لرزه کدورت اب هست و باید ابی که وارد لوله ها می شود از کیفیت لازم برخورد باشد و اولویت بعدی بحث فاصلاب است که باید به صورت بهداشتی باشد و از بروز بیماری جلوگیری شود.

 تشکیل پرونده برای سکان موقت و اسکان دائم در مناطق زلزله زده کرمانشاه

تابش رییس بنیاد مسکن کشور در این جلسه گفت:برای اسکان موقت و اسکان دائم پرونده تشکیل می دهیم و کسی نیست که پرونده تشکیل دهد و تسهیلات دریافت نکند.

وی ادامه داد:بانک مرکزی سقف بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات مشخص کرده است که تامین اعتبار هم انجام شده و اسکان موقت سرپناه 12متری در خانه فرد می سازیم و یا اینکه اجاره می دهیم.

وی افزود:اسکان دائم با کمک مردم و بنیاد میکن که اوار برداری و وسایل تهیه می کنیم و مصالح هم 1000میلیارد برای بازسازی در نظر می گیریم که باید از جیب مردم عبور کند تا از طرفی بیکاری هم کمکی شود و مصالح فروشی ها هم در این بازسازی دخیل باشند.

تابش ادامه داد:25 میلیون تومان برای روستا و 30 میلیون تسهیلات برای شهر و 5 میلیون برای روستا بلا عوض و 6میلیون برای شهر بلا عوض هستند و 2میلیون برای خرید خانه تا  دو ماه اسکان موقت در کانکس انجام می شود و ظرف یکسال اسکان دائم انجام می شود.


امتحان الهی باعث رشد مادی و معنوی کل استان شود

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت:خیلی خوشحالم که توفقی پیدا کردم و از روستاها استان بازدید داشتم و مردم انتطاراتشان مطرح کردند.

وی ادامه داد:تلاش هایی که در استان انجام شده است و نیروهای مسلح و سپاه پاسداران و هلال احمر در لحظات اول کمک به مجروحین انجام شد و مسوولین و نیروهای امدادی  به ویژه ارتش که از بالگردهای خود برای انتقال مصدومان استفاده می کرد عملکرد خوبی داشته اند.

اسکان موقت با چادر به اندازه کافی انجام شده است و خوراک هم نظم کاملی گرفته است و تا یک ماه آینده هم از نظر تغذیه مشکلی وجود ندارد و پیش بیتی  های لازم اندیشیده شده است و تنها باید  برق برخی از روستاها هم توسط وزیر نیرو پیگیری و مرتفع شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکل سرویس بهداشتی مشکل اکنون زلزله زدگان هست و در خواست داریم سریعتر انجام شود و حمام هم باید مستقر شود تا بهداشت آن ها حل شود.

و باید اسکان موقت و دایم روستاییان و مناطق شهری انجام شود که نیازمند همکاری است و باید شناسنامه از کار وجود داشته باشد تا بازسازی هم انجام شود.

وقتی بنیاد مسکن پرونده تشکیل می دهد بانک ها قبول کنند و نباید بانکها سخت گیری کنند چون شرایط روحی زلزله زدگان باید در نظر گرفته شود.

وی با تاکیید بر اینکه  بخش خصوصی هم می تواند به اسکان دایم کمک کند تا سریعتر مردم مسکن داشته باشند ، از  بنیاد مسکن  خواست تا  مبلغی برای اسیب دیدگان در نظر گیرد تا نگرانی آن ها برطرف شود.

وی یا بیان اینکه سعیدی کیا تمام سیمان برای بازسازی مسکن های شهری و روستایی را تقبل کرده است،افزود:اسکان دایم تدتبیری دولت اندیشیده و آوار برداری باید دولت سریعتر انجام دهد و بنیاد مسکن باید انجام دهد و اگر ارتش هم می تواند به این کار کمک کند.

لاریجانی افزود:آسیب هایی که به حیوانات وارد شده باید براورد کنند و وزیر جهاد باید بررسی کند و اگر لازم است کمک هایی به کشاورزان شود باید تمهیدات لازم اندیشیده شود و برای سهمیه اب ها برای کشاورزی باید کمک شود برای تخصیص اب سهیمه در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد:استان کرمانشاه و مزیت مرزی که دارد و از صادرات استفاده شود و شنایعی که از صادرات استفاده کند می تواند رونق اشتغال در استان را فراهم کند و برای صادرات از مرزهای استان و این ظرفیت استفاده شود.

وی ادامه داد:منطقه آزاد استان لایحه ای در مجلس است و ظرف روزهای آینده لایحه به مجلس می آید و تلاش می کنیم که بررسی شود تا دریچه ای برای اقتصاد استان در نظر گرفته شود و اشتغال رونق پیدا کند.

می تاکیید کرد:معافیت مالیاتی هم باید توسط وزیر امور اقتصاد باید پیگیری کند یا استمهال بدهی صنایع هم باید انجام شود تا انگیزه برای سرمایه گذاری بیشتر شود و تعطیل نشوند.

مردم حرکت هم گرایی ملی انجام دادند و از آن ها تشکر میکنم که آنها نگرانی دارند که بعد از مدتی به حال خود رها شوند و از این بابت نگرانند ،اما باید گفت ...نگرانی و اضطرابی نداشته باشید چون شما عزیز ما هستید و هرگز فراموش نمی شوید و باید استاندار و مسئواین سرکشی مستمر  از مناطق زلزله زده داشته باشند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.