اساتید خارجی گروگان طالبان با زندانیان این گروه معاوضه نمی شوند

رئیس دانشگاه آمریکایی افغانستان می‌گوید که مقام‌های آمریکایی و افغان تمایلی ندارند که در برابر رهایی یک استاد آمریکایی این دانشگاه از اسارت طالبان، شماری از زندانیان طالب را آزاد کنند.

اساتید خارجی گروگان طالبان با زندانیان طالبان معاوضه نمی شوندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس دانشگاه آمریکایی افغانستان می‌گوید که مقام‌های آمریکایی و افغان تمایلی ندارند که در برابر رهایی یک استاد امریکایی این دانشگاه از اسارت طالبان، شماری از زندانیان طالب را آزاد کنند.

داکتر کینیت هالند، رئیس دانشگاه آمریکایی افغانستان گفته است که حکومت‌های افغانستان، استرالیا و آمریکا تلاش دارند برای رهایی این استاد دانشگاه، راه‌های دیگر را جستجو کنند.

وی تاکید کرده است که وضعیت صحی دو استاد دانشگاه آمریکایی افغانستان که در اسارت طالبان هستند وخیم است و اگر این دو استاد هرچه زودتر رها نشوند، احتمال جان باختن آنان وجود دارد.

گفتنی است که نزدیک به یک ماه پیش، گروه طالبان اعلام کرد که استاد دانشگاه آمریکایی افغانستان که در اسارت آنان است به شدت بیمار است.

گروه طالبان سال گذشته کیون کینک شهروند آمریکایی و تیموتی ویکس شهروند استرالیایی را که استادان دانشگاه آمریکایی افغانستان بودند را ربودند و با خود بردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار