رئیس سامانه بهداشت 190 خبر داد:

تعطیلی 45 مرکز بین راهی در مسیر راهپیمایی حرم رضوی/ معدوم سازی 11 تن مواد غذایی فاسد

آقازاده از بازدید و پایش دقیق اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع غذا در مسیر راهپیمایی حرم رضوی(ع) خبر داد.

تعطیلی 45 مرکز بین راهی در مسیر راهپیمایی حرم رضوی/ معدوم سازی 11 تن مواد غذایی فاسدبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محراب آقازاده رئیس سامانه بهداشت 190گفت: همزمان با آغاز مراسم پیاده روی به سمت حرم رضوی(ع) و حضور خیل مشتاقان آن حضرت در این مراسم معنوی جهت حضور در سالروز شهادت آن حضرت در مشهد مقدس، کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی طول مسیر، به صورت روزانه اقدام به کنترل مواکب ، ایستگاههای صلواتی و دیگر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در طول مسیر این پیاده روی را کرده اند که از 15 آبان ماه تاکنون در راستای نظارت بر بهداشت آب آشامیدنی، 6480 مورد کلرسنجی از منابع و مخازن آب آشامیدنی به عمل آمده و 630 مورد نمونه برداری میکروبی صورت گرفته است.

وی گفت: با توجه به دریافت 381 مورد شکایات مردمی از طریق سامانه بهداشت 190، کارشناسان بهداشت محیط به مشکلات مطرح شده رسیدگی و اقدامات لازم و قانونی را در ارتباط با موضوعات مطرح شده اعمال کرده‌اند. در همین مدت از 9634 باب مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، 2159 باب از اماکن عمومی و 105 امکنه بین راهی بازدید و پایش به عمل آمده است که با توجه به وجود نواقص و مشکلات بحرانی و غیر بحرانی، 341 مورد از این اماکن و مراکز به مرجع قضایی معرفی گردیده‌اند که 45 مورد تعطیل شده‌اند. ضمنا با توجه به مشکلات موجود در مواد غذایی عرضه شده، مقدار 11375 کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد، غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته معدوم شده است.

رئیس سامانه بهداشت 190 تاکید کرد: هموطنان می توانند در صورت مشاهده هر گونه موارد و مخاطرات بهداشتی، موارد را به صورت شبانه روزی به سامانه بهداشت 190اعلام نمایند و مطمئن باشند به شکایات آنها در اسرع وقت رسیدگی و اعلام نتیجه خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

وضعیت بهداشتی در مراکز تهیه غذای مسیر  مسیر راهپیمایی حرم رضوی(ع) 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار