اصفهانیان: تمام امکانات را در اختیار فغانی قرار داده ایم

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: تمام امکانات را در اختیار فغانی قرار داده ایم و اگر شرایط فراهم باشد او را به اردوی خارجی هم اعزام می کنیم.

فریدون اصفهانیان در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره قرار گرفتن نام علیرضا فغانی در میان داوران جام جهانی 2018 روسیه بیان کرد: خوشبختانه فغانی به عنوان افتخار جامعه داوری کشورمان در این فهرست قرار گرفت و باید از چهارم تا هشتم آذر در این کلاس ها شرکت کند. برای فغانی در این کلاس ها آروزی موفقیت می کنم و امیدوارم او از لحاظ دانش داوری و آمادگی جسمانی این کلاس ها را با موفقیت پشت سر بگذارد چراکه در صورت تحقق این امر او قطعا به عنوان داور وسط در جام جهانی شرکت می کند. از طرفی موفقیت فغانی سبب می شود تا تیم داوری ایران در جام جهانی شرکت کند که این امر اتفاق بسیار مثبتی است.

او درمورد امکانات محدود آماده سازی علیرضا فغانی و برنامه های کمیته داوران فدراسیون فوتبال برای حمایت از این داور بین المللی اظهار کرد: فدراسیون در اندازه توان خود حمایت های لازم را از فغانی انجام داده است و امیدوارم تمام ارکان فوتبال کشور یعنی فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش، جامعه داوری، رسانه ها، باشگاه ها و حتی سرمربیان تیم ها از فغانی حمایت کنند تا او حضور قدرتمندانه ای در جام جهانی داشته باشد. تمام امکاناتمان را در اختیار فغانی گذاشته ایم و به اینکه او در کلاس های ابوظبی هم موفق باشد امید زیادی دارم. باید از حامی مالی کمیته داوران هم تشکر کنم که شرایط خوبی را برای فغانی و سایر داوران کشورمان ایجاد کرده است.

اصفهانیان در ادامه عنوان کرد: امیدوارم داوران وسط جام جهانی 2018 روسیه عادلانه انتخاب شوند و رفتار برخی کشورهای عربی در این امر تاثیرگذار نباشد. ضمن اینکه کمیته داوران در طول سال کلاس های دانش افزایی خوبی برای داوران برگزار می کند. البته در صورت فراهم شدن شرایط طبیعی است که باید امکانات جدیدی را در اختیار فغانی قرار دهیم تا او بتواند مانند سایر مدعیان قضاوت در جام جهانی از زمین تمرین خوب و امکانات پزشکی مناسب بهره گیرد و با مراحل آماده سازی اش را در بهترین شرایط دنبال کند. به همین دلیل احتمال دارد با هماهنگی فدراسیون او را به برخی کمپ های مجهز خارجی اعزام کنیم.

اگر براساس تصمیم هواداران عمل کنیم سنگ روی سنگ بند نمی شود

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره راه افتادن کمپین از سوی هواداران سپاهان در فضای مجازی برای اعتراض به انتخاب محمدرضا اکبریان به عنوان داور دیدار این تیم مقابل تراکتورسازی در هفته دوزادهم لیگ برتر بیان کرد: این مسائل همیشه وجود دارد و یادم می آید چند هفته پیش هم نسبت به انتخاب محمدرضا اکبریان به عنوان داور دیدار صنعت نفت انتقادات زیادی مطرح شد اما کار خودمان را انجام دادیم و سید علی هم قضاوت خوبی داشت. داوران را  براساس حرف باشگاه ها و هوادارانشان انتخاب نمی کنیم. جالب اینجاست برخی افراد صحبت هایی را مطرح و بلافاصله آن را تکذیب می کنند. اگر هم اعتراضی وجود دارد مسئولان باشگاه ها باید ابتدا آن را در فدراسیون فوتبال مطرح کنند.

او افزود: کمیته داوران مستقل است و قاضیان رقابت ها را با اختیار کامل انتخاب می کند. آیا اعضای کمیته داوران درباره مسائل مختلف باشگاه ها صحبت می کنند که برخی تیم ها قصد دارند با زمینه سازی انتخاب یک داور را تحت تاثیر قرار دهند. تنها هدف ما این است که برای هر بازی تیم داوری شایسته ای انتخاب کنیم تا آن دیدار را به خوبی قضاوت کند و اینکه بخواهیم براساس راه افتادن کمپین هواداران تصمیم بگیریم سنگ روی سنگ بند نمی شود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درمورد احتمال قضاوت علیرضا فغانی در هفته چهاردهم لیگ برتر بیان کرد: فغانی نهم آذر از امارات باز می گردد و در صورت لزوم از او در هفته چهاردهم لیگ استفاده می کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار