آلمان استفاده از ساعت‌های هوشمند را برای کودکان ممنوع اعلام کرد

مقامات آلمانی از والدین درخواست کرده‌اند ساعت‌های هوشمند کودکانشان را در اسرع وقت نابود کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، آلمان استفاده از ساعت‌های هوشمند برای کودکان را ممنوع اعلام کرد. دلیل این ممنوعیت، نقض قوانین اطلاعاتی این کشور عنوان شده است. مقامات آلمان اعلام کرده‌اند امکان نفوذ هکرها در این ساعت‌ها و در پی آن، جاسوسی از کودکان وجود دارد.

آژانس شبکه فدرال آلمان از والدین آلمانی درخواست کرده است ساعت‌های هوشمند فرزندانشان را به سرعت از بین ببرند. برخی از شرکت‌ها در آلمان اقدام به فروش ساعت‌های هوشمند برای رده سنی 5 تا 12 سال کرده اند. این ساعت‌ها به طور معمول از یک سیم کارت استفاده می‌کنند و از طریق یک برنامه در تلفن‌همراه کنترل می‌شوند. این ساعت‌ها همچنین عملکردی به نام «نظارت بر کودکان» دارند که می‌تواند این ساعت‌ها را به میکروفون‌های از راه دور تبدیل کند.

رئیس آژانس شبکه فدرال آلمان اعلام کرد: «والدین می‌توانند از طریق یک برنامه به صدای محیط کودکان گوش دهند در حالی که کودکان از این امر آگاهی ندارند. به این ترتیب، این ساعت‌ها به عنوان سامانه شنود غیرمجاز تلقی می‌شود.» وی افزود: «بر اساس تحقیقات ما، از این ساعت‌ها همچنین برای شنیدن صدای معلمان استفاده می‌شود.»

با این‌حال، شنود صدای محیط کودکان از جانب والدین تنها نگرانی مقامات آلمان نیست؛ زیرا هکرهایی که ممکن است اهداف خطرناکی داشته باشند از این ویژگی ساعت‌های هوشمند استفاده کنند. شورای مصرف‌کنندگان نروژ به تازگی هشدار داده است برخی از این ساعت‌های هوشمند در بحث رمزگذاری برای ذخیره و انتقال داده‌ها مشکل دارند. این مسئله موجب می‌شود کودکانی که از این ساعت‌ها استفاده می‌کنند در خطر ردیابی و یا جاسوسی قرار بگیرند.

رئیس آژانس شبکه آلمان اعلام کرد اکنون اقداماتی را علیه برخی از شرکت‌هایی که این ساعت‌های هوشمند را در فضای مجازی به فروش می‌رسانند، اتخاذ کرده است. این قانون‌گذارِ مخابراتی به مدرسه‌ها نیز تذکر داده است نسبت به استفاده از ساعت‌هایی که «عملکرد استراق سمع» دارند، هشیار باشند.

در ماه فوریه سال جاری میلادی، این نهاد قانون‌گذار استفاده از یک عروسک سخنگو را ممنوع، و دلیل آن را آسیب‌پذیری نرم‌افزاری آن در برابر هک شدن اعلام کرد. این عروسک، کودکان را قادر می‌کرد با استفاده از فناوری تشخیص صدا، به فضای مجازی دسترسی پیدا کنند. آژانس شبکه آلمان اعلام کرد این عروسک «وسیله‌ای غیرقانونی و به منظور جاسوسی» است و از والدین درخواست کرد در صورتی که این عروسک را خریداری کرده اند، آن را به سرعت نابود کنند.

در سال 2015،  برنامه‌های یک شرکت اسباب‌بازی فروشی هک شد و در پی آن، هکرها به تصاویر و تاریخچه مکالمات کودکان دست یافتند.

انتهای پیام/

 

ممنوع شدن استفاده از ساعت‌های هوشمند برای کودکان آلمانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار