قنبری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تشکیل وزارتخانه آب، محیط زیست و منابع طبیعی نیاز مهم کشور است

عضو حزب مردم سالاری گفت: در شرایط فعلی مهمترین مسئله آب و محیط زیست است و این مسائل را باید یک وزارتخانه پیگیری کند.

/داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اصلاح ساختار دولت و تشکیل وازتخانه آب، محیط زیست و منابع طبیعی، اظهار کرد: دولت به اصلاح ساختار خود نیاز دارد چرا که یکی از مشکلات به وجود آمده در گذشته این بود که  تحت عنوان کوچک کردن بدنه دولت، تعدادی از وزارتخانه‌های تخصصی که ارتباط کاری چندانی با هم نداشتند، ادغام شدند.

وی ادامه داد: دولت لایحه‌ای برای اصلاح ادغام نادرست وزارت خانه ها به مجلس شورای اسلامی فرستاد و انتظار می‌رفت قبل از رای اعتماد به وزرا،  این لایحه رسیدگی شود اما تاکنون خروجی خاصی را ندیده‌ایم.

قنبری بحث کوچک سازی دولت را با کاهش تعداد وزارتخانه‌ها متفاوت دانست و گفت: بسیاری از کشورها وزارتخانه‌های  زیادی دارند اما در عین حال دولت آنان کوچک است و مداخله گر نیست.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری تصریح کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که تخصص گرایی را مورد توجه جدی قرار دهیم  و این مهم را با کوچک کردن بدنه دولت اشتباه نگیریم.

وی با اشاره به اینکه نباید به بهانه کوچک کردن دولت، تخصص گرایی را از بین ببریم، گفت: تعداد وزارتخانه‌ها باید براساس چارچوب‌های تخصصی‌شان افزایش یابد و ادغام‌های غیر کارشناسی گذشته را اصلاح کنیم.

قنبری با بیان اینکه تغییر در تعداد وزارتخانه‌ها باید در جهتی باشد که امورات هر وزارتخانه به شکل تخصصی خودش دنبال شود، بیان کرد: سپردن چند وظیفه مهم و اساسی به یک وزارتخانه اقدامی اشتباه است و وزیر مربوطه وقت نمی‌کند به همه مسائل رسیدگی کند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری تاکید کرد: در کشور نیازمند این هستیم که هر وزارتخانه به شکل تخصصی عمل کند و سازمان‌هایی که وجود دارند براساس نیاز کشور در مسیری حرکت کنند تا بهتر به وظایفشان  بپردازند.

وی درباره ادغام بخش آب در  محیط زیست و تشکیل وزارتخانه، اظهار کرد: این اقدام می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد چرا که محیط زیست و آب دو مقوله مرتبط به هم هستند. در شرایط فعلی کشور مهمترین مسئله آب و محیط زیست است و مسائل مربوط به این دو را باید یک وزارتخانه پیگیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
نیاز اول کشور است.
-
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
واقعا بحران آب درکشور موضوع جدی است
آخرین اخبار