وزارت دادگستری آلمان خواستار تحریم خطوط هوایی کویت شد

در پی امتناع خطوط هوایی کویت از سوار کردن یک مسافر اسرائیلی، وزارت دادگستری آلمان خواستار تحریم این شرکت شد.

وزارت دادگستری آلمان خواستار تحریم خطوط هوایی کویت شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مقام ارشد وزارت دادگستری آلمان اعلام کرد دولت این کشور باید به دلیل امتناع خطوط هوایی کویت از سوار کردن مسافران اسرائیلی، از فرود هواپیماهای کویتی در خاک آلمان جلوگیری کند.

«کریستین لَنگ»، مشاور پارلمانی وزارت دادگستری آلمان، با "غیرقابل تحمل" دانستن این اقدام، از آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور خواست شخصا خواستار تحریم خطوط هوایی کویت شود.

این در حالیست که روز پنج‌شنبه دادگاهی در آلمان طی حکمی که مورد اعتراض گروه‌های یهودی قرار گرفت، اعلام کرد که خطوط هوایی کویت حق داشته است که از ورود یک مسافر اسرائیلی به دلیل ملیتش جلوگیری کند.

لَنگ در نامه‌ای به مرکل نوشت وی تماس‌های تلفنی بی‌شماری از یهودیان آلمان و اسرائیل دریافت کرده و تمام آنها تعجب خود را از حکم دادگاه مذکور ابراز کرده‌اند.

مشاور پارلمانی وزارت دادگستری آلمان در ادامه نامه خود خطاب به مرکل آورده است: «ما نمی‌توانیم خود را حامی یهودیان نشان دهیم و از طرفی وقتی فعالان سیاسی در آلمان خواستار بایکوت اسرائیل هستند و خطوط هوایی یک کشور از ورود مسافران اسرائیلی جلوگیری می‌کند، ساکت بمانیم.»

وی در ادامه تصریح کرد: «دولت آلمان باید مشخص کند که هرگونه تبعیض و نفرت علیه یهودیان را رد می‎‌کند و در کنار دوستان اسرائیلی خود باقی می‌ماند.»

«میشل روث»، معاون وزیر خارجه آلمان، در مصاحبه با روزنامه «دی ولت» ضمن انتقاد از سیاست خطوط هوایی کویت اعلام کرد با سفیر این کشور در آلمان در رابطه با این مسئله گفتگو کرده است.

طبق گزارش روزنامه «بیلد»، کریستیان اشمیت، وزیر حمل و نقل آلمان، نیز اظهار داشت تبعیض خطوط هوایی کویت نسبت به مسافران خود به دلیل ملیت‌شان غیرقابل قبول است و دولت آلمان این مسئله را با دولت کویت در میان خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: «این اقدام مستلزم مذاکره وزیران دو کشور است. ما در چارچوب قضایی خود هر اقدامی را که لازم است انجام می‌دهیم تا از اتفاقات این چنینی در آینده جلوگیری کنیم.»

انتهای پیام/

درخواست تحریم خطوط هوایی کویت به دلیل سوار نکردن مسافر اسرائیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۶
ایول کویت
آخرین اخبار