اجرای سامانه هوشمند سازی فرآیند‌های صنعت کشاورزی در مازندران

رقابت پذیری محصولات کشاورزی با اجرای سامانه هوشمند سازی فرآیند‌های صنعت کشاورزی در مازندران گسترش می‌یابد.

اجرای سامانه هوشمند سازی فرآیند‌های صنعت کشاورزی در مازندرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد اسلامی استاندار مازندران در جلسه ستاد تنظیم بازار استان به اجرای سامانه هوشمند سازی فرآیند‌های صنعت کشاورزی اشاره کرد و گفت: هدف ما از اجرای این سامانه افزایش رقابت پذیری محصولات کشاورزی از طریق کاهش هزینه‌های تولید، افزایش سودآوری و رقابت صنایع کشاورزی است.

وی افزود: برای صادرات موفق نیازمند محصولات با کیفیت هستیم و در این راستا جهاد کشاورزی باید تجربه و نوآوری‌های کشور‌های موفق را در حوزه صادرات به باغداران و کشاورزان انتقال دهد چرا که نحوه هدایت فکر تولیدکنندگان مهم است.

استاندار مازندران، با اشاره به اینکه تولید ۱۸۰ هزار تنی کیوی برای مازندران بسنده است و نباید بر خلاف منطق عرضه و تقاضا دست به افزایش تولید این محصول بزنیم، گفت: هدف گسترش بازار و پابرجا نگهداشتن سهم بازار است که با کیفیت صادرات محقق می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه صادر کنندگان مرکبات باید کارشان را با کیفیت انجام دهند، افزود: باید بنحوی برنامه ریزی شود تا در سایه افزایش سهم مرکبات مازندران در بازار، به بازار پایدار دست پیدا کنیم و بازار مرکبات استان تثبیت شود.

وی با اشاره به این که کیفیت محصول، تعرفه‌های ترجیحی و رفع مشکلات صادرکنندگان در برنامه جدی کشاورزی قرار گیرد، گفت: برای قابلیت سازی‌های لازم در حوزه کشاورزی از فرصت تسهیلات یارانه دار بهره گیری مطلوب شود.

استاندار مازندران افزود: جهاد کشاورزی باید یافته‌های تحقیقاتی را به تولیدکننده و باغداران انتقال دهد تا با توجه به شرایط اقلیمی استان، تولیدات محصولات کشاورزی استان پابرجا بماند.

محمد اسلامی با بیان اینکه هدف ما گسترش در بازار است، گفت: باید در صادرات به گونه‌ای عمل کنیم که نه تنها لطمه‌ای به بازار نخورد بلکه باعث تثبیت بازار شود.

انتهای پیام/آ

سامانه برای افزایش فروش محصولات کشاورزی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.