سابقه حضور بازیکنان تبریزی در جام جهانی فوتبال

پنج بازیکن تبریزی سابقه حضور در جام جهانی دارند که سه نفر آنها در این مسابقات به میدان رفته‌‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جام جهانی بالاترین سطح مسابقات فوتبال در دنیا به شمار می‌رود که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود.

تاکنون 20 دوره از این مسابقات برگزار شده است که سهم حضور ایران در جام جهانی چهار دوره بوده است.

تیم ملی ایران در سال‌های 1978، 1998، 2006 و 2014 به این رقابت‌ها صعود کرده بود. ایران در دوره آینده این مسابقات که سال 2018 در کشور روسیه برگزار می‌شود، هم حضور دارد.

تیم ملی ایران در چهار دوره حضور خود در جام جهانی 12 بازی برگزار کرده است که تنها در سال 1998 برابر تیم ملی آمریکا به پیروزی رسیده است.‌ سه تساوی برابر تیم‌های ملی اسکاتلند، آنگولا و نجیریه بوده است.

تیم ایران در هر دوره متحل دو شکست و در مجموع هشت باخت شده است که برابر تیم‌های ملی هلند، پرو، یوگسلاوی، آلمان، مکزیک، پرتغال، آرژانتین و بوسنی بوده است.

هیچ بازیکن تبریز در تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 و 2014 حضور نداشته است.

اوج حضور بازیکنان تبریزی در تیم ملی ایران به سال 1998 باز می‌گردد که 4 بازیکن تبریزی به همراه تیم ملی ایران در جام جهانی فرانسه حضور داشتند.

کریم باقری در هر سه بازی ایران برابر تیم‌های یوگسلاوی، آمریکا و آلمان از ابتدای بازی در میدان حضور داشته و 270 دقیقه برای تیم ملی ایران در جام جهانی بازی کرد. وی در دقایق پایانی بازی مقابل آمریکا یک فرصت عالی گلزنی داشت، اما شوت وی در حالی که دروازه‌بان آمریکا نقش بر زمین شده بود، بر آسمان رفت.

سیروس دین‌محمدی هم در بازی مقابل آلمان در نیمه دوم در ترکیب تیم ملی ایران قرار گرفت. سیروس هم دو بار شانس خود را با شوت‌هایش برای زدن گل در جام جهانی با پیراهن تیم ملی امتحان کرد که با درخشش دروازه‌بان آلمان همراه شده و گلی به ثمر نرسید.

در این دوره علی‌اکبر استاداسدی و ستار همدانی نیز از فوتبال تبریز در تیم ملی اعزامی به جام جهانی حضور داشتند، اما شانس بازی در این مسابقات را نیافتند.

در جام جهانی 2006 رسول خطیبی از فوتبال تبریز حضور داشت.

رسول در بازی اول ایران برابر مکزیک در ترکیب تیم ملی ایران قرار نگرفت، اما در دو بازی ایران در مصاف با تیم‌های ملی پرتغال و آنگولاد در نیمه دوم وارد میدان شده و برای تیم ملی ایران بازی کرد.

 

انتهای پیام/ش

پنج بازیکن تبریزی سابقه حضور در جام جهانی دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.