رئیس اداره اوقاف شهرضا:

۵۰ درصد از موقوفات شهرضا سنددار می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۵ سند ویژه موقوفات شهرستان اخذ شده و تا پایان امسال این تعداد به ۵۰ درصد موقوفات شهرستان افزایش می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رضا ابراهیمی امروز در جمع خبرنگاران شهرستان به مناسبت هفته وقف، اظهار داشت: وقف یک سنت الهی است که پیامبر اسلام (ص) به آن اهتمام کردند و همه ائمه اطهار(ع) نیز سبب تشویق و ترغیب مردم به سمت مسأله وقف برای حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه اسلامی شدند.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای مهم امروز جامعه وقف برای تولید علم و فناوری است، افزود: این امر مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری است و معظم له در جلسات خصوصی و خاص به این امر تأکید فراوان داشتند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا با بیان اینکه در روایات وقف به عنوان باقیات الصالحات برای انسان مطرح شده است، گفت: وقف در تمام زمینه‌ها راهگشا است و امیدواریم فرهنگ وقف در جامعه رونق پیدا کند تا بتوانیم مشکلات جامعه را به وسیله وقف برطرف کنیم.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه، بیان کرد: اکنون وقف در جامعه بسیار گسترش یافته و روحانیت و رسانه‌ها می‌توانند در جریان جذب خیران وقف نقش موثری داشته باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه در دهه وقف امسال 9 نفر از مبلغان مذهبی در اماکن فرهنگی، علمی و مذهبی مناطق مختلف با هدف ترویج و تبیین فرهنگ وقف اعزام می‌شوند، اظهارداشت: از ابتدای امسال تاکنون 85 سند ویژه موقوفات شهرستان اخذ شده و تا پایان امسال این تعداد به 50 درصد موقوفات شهرستان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه با کمک فرهنگ وقف می‌توانیم بسیاری از مشکلات اقتصادی و اشتغال را در جامعه حل کنیم، افزود: وقف می‌تواند سبب فقرزدایی، توسعه دانشگاه‌ها و توسعه کارهای بزرگ فرهنگی شود و در واقع وقف می‌تواند فرهنگ دینی را در جامعه ارتقا دهد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت: شهرستان شهرضا دارای 774 موقوفه است که از این تعداد 663 موقوفه متصرفی اداره اوقاف و 111 موقوفه هم غیر متصرفی هستند.

وی با بیان اینکه در دهه وقف امسال از یک پروژه وقف شامل 3 باب مغازه که ارزش هر یک از آنها بیش از 500 میلیون ریال است رونمایی می‌شود, تصریح کرد: امسال دو موقوفه جدید در شهرستان به ثبت رسیده که یکی از آنها یک باب منزل ویژه حوزه علمیه امام صادق(ع) و دیگری یک مسجد و مجموعه فرهنگی قرآنی است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.