حجت الاسلام آزادی:

نذری پاسخ به نیازهای جامعه است

یک کارشناس مذهبی با بیان این که نذری تنها در مواد خوراکی خلاصه نمی شود گفت:باید به سمت نذری های مفیدتر برای حل مشکلات و نیازهای جامعه پیش برویم.

نذری پاسخ به نیازهای جامعه استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت الاسلام آزادی،کارشناس مذهبی معتقد است: نذری پاسخ به نیازهای انسان هاست، گاهی انسان ها نذر می کنند که نیازی از جامعه را رفع کنند.


وی در خصوص فلسفه نذری گفت: اسلام دینی است که تمام جوانب زندگی اجتماعی و فردی افراد را در خود لحاظ کرده است . افرادی که در اجتماع زندگی می کنند طبیعتاً باید به فکر اجتماع باشد، چه اجتماع به او نیاز داشته باشد و چه خود نیازمند اجتماع باشد.

این طلبه حوزه علمیه قم  ادامه داد: یکی از فلسفه های نذر همین پاسخ به نیاز های انسان ها ست، گاهی انسان ها نذر می کنند که نیازی از جامعه را رفع کنند، مثل نذر در غذا و شی و یا فعالیت های اجتماعی.

حجت الاسلام آزادی در خصوص تغییر در نوع نگاه جامعه به نذری گفت: نکته خیلی مهم در بحث نذری رفع نیاز اجتماع است که باید این رفتار در این محور باشد.

وی با طرح این سئوال که آیا لزوما نذری خوراکی است؟ تصریح کرد: نذری صرفا خوراکی نیست، ما می توانیم کتاب نذر کنیم یا هر کار عام المنفعه دیگری انجام دهیم تا منفعتی را به جامعه و افراد برسانیم. این خیلی مهم است که بدانیم نذری که به تناسب نیاز جامعه و برای رفع مشکلات افراد انجام می شود بسیار مفید تر برای جامعه و افراد است.

 این کارشناس مذهبی در خصوص انبار کردن نذری در ایام عزاداری ها گفت: باید به این نکته توجه داشت که نذر کردن آدابی دارد و اولین نکته آن صیغه نذر است در صورتی که صیغه نذر خوانده شده باشد و نذر خاص باشد به هیچ وجه نمی شود روش نذری دادن را تغییر داد.

حجت الاسلام آزادی تاکید کرد: باید ابتدا با فرهنگ سازی مخصوصا در افرادی که مذهبی هستند و مخاطب اصلی این فعل هستند تلاش کنیم نوع نگاه ها را نسبت به نذر تغییر دهیم تا فقط نذر را در مواد خوراکی نبینند و به سمت نذرهای مفید تر برای جامعه و نیازهای افراد برویم تا مشکلات را حل کند.

انتهای پیام/ش

نذری در بیان حجت الاسلام آزادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار