معاون بهره وری اقتصادی اوقاف استان؛

تحولات چشمگیر برای احیا موقوفات استان

ادراه کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان طی سالهای اخیر، با مدیریت جهادی و کار و همت مضاعف، تحولات چشمگیری برای احیاء، مرمت و بازسازی و بهسازی موقوفات استان انجام داده است.

تحولات چشمگیر برای احیا موقوفات استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، سجاد افشاری، معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان در خصوص تالارهای احسان ماندگار و چندمنظوره که در خیابان حافظیه کرمان احداث شده، گفت: ساخت این مجموعه از سال ۹۳ در یک زمین وقفی به مساحت بیش از ۱۴ هزارمتر مربع زیربنا آغاز شده و قرار است اوایل دی ماه امسال به بهره برداری برسد.

وی افزود:آشپزخانه صنعتی و مدرن که هر ساعت امکان پخت ۵ هزار وعده غذا را دارد، بزرگترین سالن آمفی تئاتر استان با ۸۰۰ صندلی، دو تالار پذیرایی و امکان برگزاری همزمان دو مراسم برای هزار و ۲۰۰ نفر در دو طبقه، تجهیز سردخانه گوشت به ظرفیت ۷۰ تن و اخذ تأئیدیه وزارت بهداشت از بخش های مختلف این مجموعه بزرگ است.

غلامرضا سرایداری ، مدیر عامل بنیاد توسعه موقوفات استان نیز گفت: اوقاف با این اقدام هم زمین وقفی را حفظ کرده و هم خلق ثروت و علاوه بر این برای ۱۲۰ نفر نیز ایجاد اشتغال کرده است.

وی افزود: این مجموعه دارای ۵ درب اضطراری است و دارای اتاق انتظار برای شخصیت ها، ۴ سالن جانبی نیز برای سالن بزرگ آمفی تئاتر ایجاد شده و امکان برگزاری همایش های جانبی را فراهم کرده است.

همچنین این افراد‌با حضور در آستان مقدس امامزاده محمدعلیه السلام کرمان که نسب شریف ایشان با دو واسطه به امام کاظم علیه السلام می رسد حضور یافتند و از نزدیک در جریان توسعه آستان مقدس این امامزاده و احداث شبستان های آن قرار گرفتند.


حضور در مجتمع دیلمقانی( یتیم خانه تحت تولیت اوقاف) از دیگر برنامه هایی بود که با حضور در این مجتمع و آشنایی با اقدامات انجام شده در آن برای بچه های طلاق، یتیم و بدسرپرست صورت گرفت.

افشاری ، معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه گفت : بیشتر این پروژه ها با مشارکت بخش خصوصی و توسط بنیاد توسعه موقوفات استان کرمان پیگیری و اجرا شده و در مجموع برای قریب ۵۰۰ نفر اشتغال زایی شده است.

وی افزود: باغ متولی باشی، آستان شاه نعمت الله ولی و هتل سنتی ایوان هم‌ از مجموعه های وابسته به اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

وی افزود: موقوفه باغ فتح آباد کرمان و خانه حاج آقا علی رفسنجان از دیگر پروژه های مرمتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است که علاوه بر تحول چشمگیر در رونق گردشگری استان، به ایجاد اشتغال و درآمد برای خانواده ها نیز منجر شده است.

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف استان تصریح کرد : باغ فتح آباد که پس از سالها، تبدیل به یک مخروبه شده بود با همت استانداری و مشارکت مؤثر اداره کل اوقاف و امور خیریه، امروز تبدیل به یکی از قطب های اصلی گردشگری استان و محل برگزاری برنامه های ملی و استانی شده است.

وی گفت : موقوفه باغ فتح آباد کرمان و خانه حاج آقا علی رفسنجان از دیگر پروژه های مرمتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است که علاوه بر تحول چشمگیر در رونق گردشگری استان، به ایجاد اشتغال و درآمد برای خانواده ها نیز منجر شده است.

افشاری اظهار داشت : خانه حاج آقا علی با هفت هزارمترمربع زیربنا، نیز پس از ۴۰ سال، مرمت شد و ۵۰ درصد کار آن انجام شده و قرار است تبدیل به یک هتل ۴ ستاره با ۱۱۰ اتاق شود که هم اکنون در مرحله تجهیز است و فرش های این اتاق ها از سیرجان تهیه شده است و احتمالاً ظرف ماه های آینده افتتاح شود.

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، طی سال های اخیر تحول چشمگیری در حوزه وقف ایجاد کرده و به ویژه با احیای موقوفات و بازپس گیری بخش زیادی از املاک وقفی، گام بزرگی در راستای ترویج این سنت حسنه برداشته است.

انتهای پیام/ح

موقوفات استان در راه خدمت به اشتغال خانوارها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار