نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس خبر داد:

اجرای شبانه طرح «بن – بروجن» با وجود دستور توقف این طرح

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح انتقال آب بن – بروجن باوجود دستور توقف مقام قضایی، شبانه در حال اجراست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسینعلی حاجی دلیگانی  اظهار کرد: طرح انتقال آب بن – بروجن، باوجود دستور توقف مقام قضایی، شبانه در حال اجراست.

وی افزود: درحالی‌که شاهد توقف طرح‌های انتقال آب به فلات مرکزی  و اصفهان هستیم و احداث طرح‌های انتقال آب از مسیر تونل‌های سوم کوهرنگ و بهشت‌آباد متوقف‌شده است، طرح انتقال آب بن – بروجن در استان چهارمحال و بختیاری شبانه پیگیری می‌شود!

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس خاطرنشان کرد: مسؤولان استان چهارمحال و بختیاری در ظاهر اعلام می‌کنند که اجرای این طرح را متوقف کرده‌اند اما در حقیقت با صحنه‌گردانی،  اجرای این طرح از روز به شب دستور داده‌اند.

حاجی دلیگانی با عجیب دانستن این موضوع که چگونه مسؤولان استان چهارمحال و بختیاری باوجود دستور توقف مقام قضایی بر اجرای این طرح، همچنان تخلف می‌کنند ادامه داد: عملیات انتقال برق به طرح انتقال آب بن – بروجن  نیز متاسفانه از حوزه سرزمینی استان اصفهان در حال اجراست، از استاندار اصفهان می‌خواهیم این موضوع را از طریق وزارتخانه‌های کشور و نیرو پیگیری کند.

وی با اشاره به درخواست اخیر خود از رئیس‌جمهور در خصوص تشکیل ستاد بحران آب با حضور وزیر کشور اظهار داشت: از استاندار و نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با توجه به مراحل پایانی بررسی بودجه سال 97، درخواست می‌کنم برای تأمین اعتبارات طرح‌های  انتقال آب  حوزه به حوزه و درون‌ حوزه‌ای که جمعیت 5 میلیونی این استان را تحت پوشش قرار می‌دهد اقدام جمعی کنند.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی هشدار داد: با توجه به کاهش ذخیره سد زاینده‌رود و کمبود بارش‌های سال آبی، در تابستان آینده با کاهش حداقل 5 مترمربع بر ثانیه خروجی آب این سد برای استان اصفهان خواهیم بود، در این صورت استان اصفهان چاره‌ای جز جیره‌بندی آب نخواهد داشت چون سطح سفره‌های آب‌های زیرزمینی این استان برای بخش‌های کشاورزی و آشامیدنی کاهش چشمگیری خواهد یافت.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار