خارج کردن توده ۵ کیلو و ۷۰۰ گرمی از بدن بیماری در دهدشت

در یک عمل جراحی نادر در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت توده پنج کیلو و هفتصد گرمی از شکم بیمار ۵۶ ساله با موفقیت خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛متخصص جراحی بیمارستان امام خمینی دهدشت گفت: بیمار، خانم ۵۶ ساله با سابقه بزرگی شکم، تهوع، استفراغ، یبوست، کم اشتهایی وسیری زودرس به این بیمارستان مراجعه کرد.

 حمید بهادران با بیان اینکه پس از بررسی توده نوعی کیست تخمدان تشخیص داده شد افزود: با وجود اینکه تومور حجیم بود و به تخمدان راست و روده بزرگ چسبندگی داشت، ولی موفق به برداشت کامل تومور با حفظ تخمدان و روده شدیم و عمل جراحی با موفقیت انجام شد.

وی اضافه کرد: ابعاد این تومور حدود ۲۲ در ۲۰ سانتی‌متر و وزن آن ۵ کیلو و هقتصدگرم بود که در قسمت بیشتر شکم و لگن فراگرفته بود.

 بهادران ادامه داد: منشاء توده‌های شکمی می‌تواند تمامی ارگان‌های داخل شکم مانند رحم، کلیه و معده باشد، اما شایع‌ترین علت آن در این سن تومور‌های تخمدان است.

بهادران با اشاره به اینکه هم‌اکنون حال عمومی بیمار رضایت‌بخش است، افزود: اگر فردی با بزرگی غیرعادی شکم مواجه شد در اسرع وقت به پزشک مراجعه تا اقدامات تشخیصی ودرمانی آن به موقع انجام شود.

انتهای پیام/د

بیمارستان امام خمینی دهدشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.