نیویورک تایمز: اقدام عربستان علیه مردم یمن جنایت جنگی است

نیویورک تایمر نوشت اقدام عربستان به استفاده از پدیده قحطی و گرسنگی دادن به مردم یمن به عنوان سلاح، جنایت جنگی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در سرمقاله‌ای در پایگاه اینترنتی خود نوشت: جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه و استفاده از پدیده گرسنگی دادن و قحطی به عنوان سلاح، جنایت جنگی محسوب می‌شود و عربستان سعودی باید بداند که جهان سرانجام متوجه این مسئله خواهد شد.

مارک لوکوک، یکی از مقامات سازمان ملل هفته گذشته به دیپلمات‌های شورای امنیت هشدار داد اگر عربستان سعودی فورا اجازه تخلیه مواد غذایی و دارو در بندر‌های یمن و از سرگیری خدمات هوایی به شهر‌های صنعا و عدن را ندهد، یمن به بزرگترین قحطی که جهان طی ده‌ها سال به خود دیده است دچار خواهد شد و میلیون‌ها نفر قربانی آن خواهند شد.

پس از بیش از سه سال جنگ بی وقفه، بدبختی و فلاکت دامن یمن را گرفته است. دستکم ده هزار نفر کشته شده‌اند که بسیاری از آن‌ها جان خود را در بمباران‌های ائتلاف به رهبری آمریکا و کمک‌های نظامی آمریکا از دست داده‌اند.

نهصد هزار نفر به بیماری وبا مبتلا شده‌اند و هفده میلیون نفر از مردم یمن برای زنده مانده به طور کامل به کمک‌های بشردوستانه وابسته هستند. کشتی‌ها و هواپیما‌های باری که برای مردم جنگ زده یمن مواد غذایی، دارو و سوخت‌های ضروری ارسال می‌کنند تحت نظارت سازمان ملل هستند تا اطمینان حاصل شود سلاح حمل نمی‌کنند.

در پایان این تحلیل آمده است، تنها راه برای پایان دادن به مصیبت مردم یمن این است که کنگره و سازمان ملل فشار‌های خود را بر همه طرف‌ها برای رسیدن به یک راه حل سیاسی ادامه دهند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار