معاون آموزش و پرورش خبر داد:

برپایی ۱۷۶ نمایشگاه کتاب دانش آموزی در سیستان و بلوچستان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از برپایی ۱۷۶ نمایشگاه کتاب طرح فروش دانش آموزی در سطح استان خبر داد.

برپایی ۱۷۶ نمایشگاه کتاب دانش آموزی در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سعیده سرگلزائی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان  اظهار داشت: اسلام که دینی عالم‌گیر است با کتاب و کتابت عجین شده است، و معجزه آن یک کتاب است و به اندازه لازم در تشویق و ترغیب به امر کتاب خوانی و گسترش و توسعه کتابخانه سفارش نموده است.

سرگلزائی  با اشاره به برگزاری ۱۷۶ نمایشگاه کتاب دانش آموزی در سطح استان سیستان و بلوچستان افزود: مسابقات خلاصه نویسی کتاب، مسابقه نخستین کتاب من، مسابقه صفحه آرایی و جلد آرایی کتاب، نمایشگاه کتاب دیجیتال، تجلیل از دانش آموزان نویسنده و فرهنگیان مولف کتاب و برگزاری نشست‌های مشترک کتاب خوانی از جمله برنامه‌های اجرائی ادره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در هفته کتاب است.

وی ادامه داد: برای ایجاد علاقه به کتاب و کتاب خوانی، عوامل فراوانی نقش دارند که نخستین آن‌ها خانواده است، زیرا کودکانی که در محیط خانواده کتاب خوان زندگی می‌کنند به کتاب و مطالعه علاقمند‌تر هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: کتاب میراثی ماندگار در زندگی بشر است و افتخار ما این است که فرهنگ و باور‌های دینی ما مبتنی بر ارجمندی به فرهنگ مطالعه است.

سرگلزایی تصریح کرد: مطالعه باید به عنوان یک نیاز و احساس دائمی لازم و روزانه در میان عموم مردم مطرح شود تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب پیدا کنند و فرهنگ کتاب و کتاب خوانی نیز رواج پیدا کند.

انتهای پیام/ع

نمایشگاه کتاب دانش آموزی در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار