مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل؛

زلزله هیچ گونه خسارتی به آثار تاریخی استان اردبیل وارد نکرده است

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به وقوع زمین‌لرزه شب گذشته در برخی شهرستان ها گفت:براساس بازدیدهای کارشناسان و ارائه گزاش‌های آن‌ها،هیچ‌گونه خسارتی به آثارتاریخی وارد نکرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی زاده، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: در پی وقوع زمین‌لرزه شب گذشته در جمهوری آذربایجان که در شهرستان های شمالی استان نیز احساس شد، کارشناسان جهت بازدید از آثار تاریخی اعزام شدند.

وی با اشاره به احساس شدن زلزله در شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز تاکید کرد:  کارشناسان برای بازدید از آثار و ابنیه تاریخی به تمامی مناطق اعزام شده و  بر اساس گزارش های واصله خوشبختانه هیچ آسیبی به این آثار وارد نشده است.

حاجی زاده متذکر شد: با توجه به اینکه  کانون زمین‌لرزه کشور جمهوری آذربایجان بوده و به دلیل نزدیکی کانون زلزله  به شهرهای شمال استان این احتمال وجود داشت که آسیبی به آثار و ابنیه تاریخی  وارد شود که خوشبختانه گزارشی از تخریب و صدمه به این آثار ارائه نشد.

وی افزود: در همین راستا یگان حفاظت میراث فرهنگی به حالت آماده باش بوده و برای  بررسی و سرکشی به آثار و ابنیه تاریخی به مناطق مختلف اعزام شدند.

انتهای پیام/ح

اعزام کارشناسان به آثار و ابنیه های تاریخی استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.