برگزاری طرح پیشگیری از کودک آزاری در استان قزوین

طرح پیشگیری از کودک آزاری همزمان با ۲۸ آبان، روز پیشگیری از کودک آزاری، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: این طرح از امروز به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

رحمانی افزود: در این طرح علاوه بر معرفی فعالیت‌های اورژانس اجتماعی، به خانواده‌ها درباره آسیب‌های اجتماعی بویژه کودک آزاری اطلاع رسانی می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان ، برگزاری همایش‌های مختلف، مصاحبه مطبوعاتی، تبلیغات محیطی با موضوع کودک آزاری و پیشگیری از آن، از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته است.

وی اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد از تماس‌ها با اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری است.

رحمانی افزود: از سال ۷۸ مرکز مداخله در بحران بهزیستی استان قزوین همزمان با سایر استان‌های کشور شروع به فعالیت کرد و از ۹ سال بعد فعالیت‌های اورژانس اجتماعی شکل تازه‌ای به خود گرفت.

وی ادامه داد: به همین منظور خط تلفن ۱۲۳، راه اندازی شد تا در موضوع کودک آزاری و هر نوع دیگر از آسیب‌های اجتماعی با تماس افراد خدمات ارائه دهد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گفت: مددکاران اورژانس اجتماعی پس از تماس و گزارش کودک آزاری بدون فوت وقت به محل اعزام می‌شوند، تا خدمات رایگان تخصصی در زمینه روانشاسی و مشاوره خانواده به کودک و والدین ارائه دهند.

رحمانی بیان کرد: اورژانس اجتماعی به جز موضوع کودک آزاری که مهمترین موضوع است و بیشترین تماس‌ها را به خوداختصاص داده به موضوعاتی نظیر همسرآزاری، زوجینی که متقاضی طلاق هستند، دختران فراری و افرادی که در معرض آسیب به خود قرار دارند و اقدام به خودکشی کرده اند، خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

اجرای طرح پیشگیری از کودک آزاری همزمان با ۲۸ آبان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار