مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

امروز دنیا آرزوی رسیدن به یک ارتباط اخلاقی را دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروز دنیا آرزوی رسیدن به یک ارتباط اخلاقی را دارد و توسعه انسان از مسیر آموزش و پرورش ابتدایی می‌گذرد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسن قائدی‌ها امروز در گردهمایی معاونین آموزش ابتدائی و رؤسای ادارات پیش‌دبستانی و دوره اول سراسر کشور در استان اصفهان اظهار داشت: امروزه دسترسی همگان به آموزش یک شاخص جدید با توجه به توسعه پایدار در دنیا است که این امکان را فراهم آورده تا با افزایش منابع آموزشی، دانش‌آموزان امروز از معلمان خود فراتر باشند.

وی با بیان اینکه گسترش فناوری اطلاعات حرف اول در دنیا را می‌زند، افزود: تنها مرجع دانش‌آموزان در قدیم فقط معلم بود اما امروزه با توسعه دانش مرزهای ارتباطات شکسته و ارتباطات متقابل جهانی حاکم شده است و شاهد توسعه دانش در بین ملت‌ها و پیشرفت‌های سریع علمی در دل تعلیم و تربیت هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با این وجود هنوز چالش‌های سیاسی، فرهنگی برای صاحب‌منصبان، تنش میان جوامع محلی، تنش میان سنت و تجدد، تنش میان مادیات و معنویات، توسعه دانش و ظرفیت تکامل بشر برای حرکت و تطبیق به سمت سرعت دانش، مشکلات زیادی مانند فقر فرهنگی مشکلات بیکاری، بلاهای طبیعی، جنگ و خونریزی، مسائل منابع طبیعی، گسست بین نسل‌ها و ... وجود دارد.

وی بهای انسان امروز را در گروی سواد دانست و تأکید کرد: امروز دنیا آرزوی رسیدن به یک ارتباط اخلاقی را دارد و توسعه انسان از مسیر آموزش و پرورش ابتدایی می‌گذرد، با توجه به روش‌های معمول آموزش در سال‌های گذشته و وجود کلاس‌های خشک و کتاب‌های بی‌روح درسی ضرورت خروج از محدوده زمان و مکان در آموزش و پرورش برای همگان ثابت شده است.

قائدی‌ها تصمیم‌گیری در اتاق‌های بسته بدون حضور دانش‌آموزان را مردود دانست و اذعان داشت: امروزه تمام ارکان اصلی تعلیم و تربیت شامل مدیر، والدین، دانش‌آموز و معلم باید در کنار هم قرار گیرند تا آموزش و پرورش بهتر اداره شود.

وی با اشاره به شعار اصلی امروزه آموزش و پرورش عنوان کرد: چهار رکن اساسی زیستن با هم زیستن، انجام دادن و دانستن سعی می‌کند تمام و قلب دانش‌آموز را درگیر کند و به عنوان پایگاه اندیشه، عقل و عقلانیت وارد معرکه و تعلیم و تربیت شود.

قائدی‌ها در ادامه ویژگی‌های روش تعلیم و تربیت نوین را برشمرد و بیان کرد: به دنبال شکستن مرزها باید به مباحث آینده‌نگری، آینده‌شناسی، جهانی ‌شدن و زندگی در جوامع فاقد مرز، توجه جدی به چهار رکن اساسی، استفاده از تمام ظرفیت‌های انسانی عاطفی در این فرآیند ورود کنیم و شیوه فعال مشارکتی و تجربی با درگیر کردن دانش‌آموز اعمال شود.

وی ادامه داد: تأکید بر ضرورت تفکر خلاق دانش‌آموز، توجه به بعد ظرفیت روحانی و همچنین ظرفیت‌های هنری، خلاقیت، زیبایی‌شناسی و شادی آفرینی، تعلیم مهارت‌های آموزشی مانند هوش متفکر، عشق ورزیدن، صلح احترام و تعاون از دیگر ویژگی‌های تعلیم و تربیت نوین است که باید به آن توجه داشت.

 

انتهای پیام/م

 

بهای انسان امروز در گروی سواد اوست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.