مدیرکل دفتر مدیریت بحران مطرح کرد:

آبرسانی به بخش‌های آسیب دیده زمان بر است

جعفرزاده گفت: آبرسانی به بخش‌های آسیب دیده قدری زمان بر است، چراکه باید خطوط را مرحله به مرحله کنترل کرده تا رهاسازی آب در شبکه، آسیب بیشتری به منازل وارد نکند.

برگزاری جلسه ستاد بحران با حضور حسن روحانیمیثم جعفرزاده مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به خسارت‌های زلزله در کرمانشاه اظهار کرد: نزدیک به ۶۰ درصد تاسیساست برق در جریان زلزله اخیر تخریب شده که با تلاش‌های صورت گرفته ۹۰ درصد مراکز حیاتی و معابر برق رسانی شده  و به لحاظ پایداری شبکه در وضعیت نرمالی هستیم.

وی افزود: ۱۳ شهر با جمعیت ۱ میلیون ۱۰۰ هزار تفر تحت تاثیر زلزله با مشکل آب مواجه شدند که تا این لحظه ۱ میلیون ۵۰۰ هزار بطری آب، ۴ دستگاه آب سیار، ۴۷ تانکر آب برای آب رسانی، ۳ دستگاه تجهیزات بسته بندی آب برای خدمات رسانی در حوزه شهری ارسال شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو بیان کرد: ۱۲۳ روستا با جمعیت ۲۱ هزار نفر در روستا‌ها پس از زلزله دچار مشکل شدند، که به این منظور ۴۰ هزار بطری آب و ۱۴ دستگاه تانکر آب برای آن‌ها اختصاص یافته است.

جعفرزاده گفت: هم اکنون خطوط شبکه دارای آب است، ولی به دلیل تخریب‌های صورت گرفته در مناطق و محلات مختلف ممکن است زمانی که ما آب را در شبکه جاری کنیم، تخریب‌های رخ داده در لوله‌های منازل باعث شود تا آب رها شده در شبکه باقی مانده و خانه‌های آسیب دیده را نیز از بین ببرد.

وی با بیان اینکه آب رسانی به صورت کوچه به کوچه پس از آواربرداری صورت می گیرد،  تاکید کرد: آبرسانی به بخش‌های آسیب دیده قدری زمان می برد،  چراکه باید خطوط را مرحله به مرحله از بالا به پایین کنترل کنیم تا رهاسازی آب در شبکه آسیب بیشتری به زیرساخت‌ها و منازل مردم وارد نکند.

انتهای پیام/

۶۰ درصد تاسیساست برق در جریان زلزله اخیر تخریب شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار