در حاشیه نشست هیئت دولت؛

نهاوندیان: تعیین تکلیف تعاونی های وحدت، البرز ایران و افضل توس از هفته آینده آغاز می شود

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: تصمیم گیری در مورد سپره گذاران تعاونی‌های وحدت، البرز ایران و افضل توس در دست بررسی است.

نهاوندیان: کمیته ای سه نفره تعاونی‌های اعتباری غیرمجاز را پیگیری می‌کندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به نگرانی‌هایی که برای سپرده‌گذاران چند تعاونی اعتباری به دلیل ناتوانی در پرداخت سپرده هایشان توسط تعاونی ها ایجاد شده بود، سران سه قوه تصمیم گرفتند کمیته سه نفره ای، این کار را پیگیری کنند.

وی افزود: با تصمیم هایی که برای تعاونی منحله فرشتگان اتخاذ شد، همه سپرده گذاران تا مبلغ 200 میلیون تومان از سپرده های خود را دریافت کردند که به این ترتیب بالای 96 درصد این مشکل حل می شود.

نهاوندیان ادامه داد: کسانی که سپرده بیش از 200 میلیون تومان در تعاونی فرشتگان داشتند در ابتدا مبلغ 200 میلیون تومان را دریافت می کنند و بقیه بدهیشان بررسی و تصمیمی گیری های لازم صورت می گیرد تا مشکل سپرده گذاران این تعاونی نیز حل شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: در نظر داریم با مسببان این شرایط که نگرانی هایی برای مردم ایجاد کرده اند، برخورد جدی داشته باشیم و این مهم در دستور کار است، به رغم برخی جو سازی های نامناسب علیه سیستم بانکی، اعتماد عمومی به سیستم بانکی برقرار است.

نهاوندیان خاطر نشان کرد: آمارها نشان می دهد میزان سپرده گذاری در مجموعه سیستم بانکی کشور در حال رشد و افزایش بوده و حتی میزان سپرده های ثابت نیز رشد بیشتری پیدا کرده و این نشان اعتماد عمومی به سیستم بانکی کشور است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به مشکلات موسسات وحدت، البرز ایرانیان و توس در بازپراخت‌ها گفت‌: تصمیم گیری در مورد سپره گذاران این موسسات هم در دست بررسی است و با اقداماتی که انجام می‌دهیم مشکلات انان هم مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/

خبرخوش معاون اقتصادی رئیس جمهور برای سپرده گذارانِ البرز ایران، وحدت و افضل توس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار