تیتر امشب؛

آخرین وضعیت امداد رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه

در ادامه خدمات و امداد رسانی به زلزله زدگان فردا کادر پزشکی از سراسر کشور به منطقه اعزام خواهد شد. همچنین با توجه به اینکه تقریبا کار امداد و نجات به پایان رسیده است فردا سرکشی به روستاها انجام خواهد شد.

تیتر امشب/ادامه خدمات رسانی به مناطق زلزله زده/ فردا سرکشی به روستاهابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،سعیدی معاون سازمان مدیریت بحران کشور در برنامه تیتر امشب گفت: کل آمار مصدومان 7370 نفر است که از زیر آوار بیرون آورده شده است البته تعداد بستری ها زیر 1000 نفر بوده است که برخی نیز مرخص شده اند برخی به بیمارستان های کرمانشاه برخی هم به تهران اعزام شده اند. 413 نفر نیز در این زمین لرزه جان باخته اند.

او در ادامه درباره اخرین مصدوم ثبت شده گفت: طبق آمار یک ساعت قبل تعداد مصدومان 7370 نفر اعلام شده است و تا این لحظه آماری افزوده نشده است.

آواربرداری اولیه برای این است که مجروحین را نجات دهند و آواربرداری دیگر نیز برای برداشتن آوارهای ساختمان هاست.

جان بابایی معاون درمانی وزارت بهداشت دیگر مهمان برنامه نیز گفت: تاکنون 135 بیمار در بیمارستان های تهران برای خدمات درمانی بستری شده اند چون صدمات جدی را متحمل شده بودند و نیاز به خدمات ویژه داشتند.

او افزود: امشب نیز 120 بیمار دیگر به تهران اعزام خواهند شد. تاکنون 5 پرواز برای ارسال ملزومات پزشکی و اعزام بیماران داشته ایم. خوشبختانه هماهنگی و همکاری خوبی بین کادر پزشکی داشته ایم. تمام تلاش ها بر این بود که خدمات در محل انجام شود. وزیر بهداشت نیز به منطقه آمده اند. فردا نیز کادر پزشکی از سراسر کشور به منطقه اعزام خواهد شد.

آخرین وضعیت امداد رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه

جان بابایی در ادامه گفت: در استان کرمانشاه ظرفیت تخت بیمارستان ها تکمیل شده است و مازاد بیمار نیز داریم. استان کرمانشاه و همدان به لحاظ مجاورت در آماده باش هستند برای پذیرش بیماران اما تعدادی نیز به تهران اعزام خواهند شد. ترجیح این است که مصدومان تا انجایی که ممکن است به خارج از کرمانشاه اعزام شوند.

او افزود: روزهای اول صدمات مربوط به ریزش آوار است اما عفونت های ریوی و آلودگی هایی که ممکن است از طریق آب آلوده باشد پیش بینی می شود اما مهمترین موضوع عوارض روانی و خاطرات تلخ زلزله است که مدت ها در روح و روان شخص باقی می ماند بنابراین همراهی با افراد بسیار مهم است. تنهایی و استرس که از بحران بوجود آمده است از جمله عوارضی است که ممکن است سالها باقی بماند که امشب تیمی از روانشناسان به منطقه اعزام می شوند.

دکتر کولیوند رئیس اورژانس کشور در ارتباط تصویری از سرپل ذهاب گفت: در ساعات اولیه کارهای هماهنگی با سپاه، ارتش و هلال احمر انجام شد تا صبح بتوانیم از اورژانس هوایی کمک بگیریم. هفتاد دستگاه آمبولانس و 100 تیم واکنش سریع به محل اعزام شدند. برخی از مصدومین نیز که قطع عضو داشتند و احتیاج به خدمات بیشتری داشتند بلافاصله به مراکز درمانی کرمانشاه و تهران اعزام شدند. با کمک های ارتش، سپاه و هلال احمر و اورژانس هوایی کارها به سرعت انجام شد. باتوجه به تخریب بیمارستان سرپل ذهاب بیمارستان صحرایی تاسیس شد علاوه بر آن نیز بیمارستان سیاری بوسیله سپاه راه اندازی شد و خیلی سریع به مصدومان رسیدگی شده است.

کولیوند در ادامه افزود: تقریبا امداد و جستجو نجات به پایان رسیده است و فردا فقط تکمیل بیمارستان ها در دستور کار است. فردا سرکشی به روستاها انجام خواهدشد و به مصدومین سرپایی رسیدگی خواهد شد.

آخرین وضعیت امداد رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه

حمزه ای خبرنگار شبکه خبر از سرپل ذهاب نیز گزارش داد: مشکل اصلی آب، برق و چادر است. علی رغم قولی که داده شده بود امشب برق وصل شود همچنان برق قطع است و حتی چادر نیز برای اسکان نیست. طبق گزارش ارتش جمهوری اسلامی ایران حجم زیادی از چادر به منطقه ارسال شده است اما هنوز مشکل چادر و اسکان دیده می شود.

او افزود: ما دقیقا جلوی فرمانداری سرپل ذهاب هستیم و هنوز مشکل قطع برق وجود دارد. آواربرداری ادامه دارد و آنطور که مردم می گویند هنوز افرادی زیر آوارها هستند.

سعیدی در ادامه توضیح داد: شدت زلزله بسیار زیاد بوده است و مشکل برق، آب وجود دارد. امداد رسانی تمام سعی و تلاش خود را کرده است که به موقع کار امداد رسانی و آوار برداری انجام شود اما در سرپل ذهاب هنوز مشکل آب وجود دارد چون اب گل آلود است و نمی توان وارد شبکه آبرسانی کرد. اسکان نیز در حال انجام است و با توجه به اینکه تعداد زیادی از روستاها تحت تاثیر زلزله قرار گرفته اند و پس لرزه ها ادامه دارد مردم نمی توانند به ساختمان های صدمه دیده وارد شوند، در برخی مناطق کمبود چادر داشتیم اما در جلسه ای که برگزار شد وزیر محترم کشور دستورات را برای ارسال چادر به مناطق زلزله زده در حال انجام است.

سعیدی از شب گذشته 9 استان در آماده باش کامل به سر می برند و آمادگی برای ارسال کمک ها و عملیات امداد و نجات را دارند. در حال حاضر نیز کسانی که در صحنه هستند در عملیات امداد و نجات فعال هستند.

آخرین وضعیت امداد رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه

او افزود: در جلسه عصر امروز که با حضور آقای نجار برگزار شد تصمیمات برای اقلام مورد نیاز مثل خوراک، پوشاک و آب آشامیدنی اتخاذ شد و برای نیاز بیشتر نیز اطلاع رسانی خواهد شد. از مردم تقاضا می شود که فقط به صدا و سیما و خبرگزاری های ذی ربط توجه کنند و به شایعات توجه نکنند. درباره اعلام شماره حساب برای کمک ها نیز تکذیب می شود چون اگر قرار باشد شماره حسابی اعلام شود مسئولین از طریق صدا و سیما اعلام خواهند کرد بنابراین مردم باید بسیار هوشیار باشند و به شایعات توجه نکنند چون اطلاع رسانی فقط از طریق مراجع رسمی اعلام خواهد شد.

او افزود: 14 کارگروه تخصصی از دیشب فعال شده اند و در حال انجام وظایف و کمک رسانی هستند.

مرادی رئیس مرکز لرزه نگاری نیز در ارتباط تلفنی درباره شایعات گفت: علم پیش بینی هنوز به مرحله ای نرسیده است که بتوان صد درصد زلزله و زمان وقوع آن را پیش بینی کرد و از مردم درخواست می شود که به شایعات توجه نکنند. قانون پس لرزه نیز به این صورت است که از زلزله اصلی کوچکتر هستند. پس لرزه ممکن است بالا و پایین برود اما هیچ کدام به میزان زمین لرزه اولیه نمی رسد اما امکان اینکه پس لرزه ها تا هفته های بعد ادامه داشته باشد وجود دارد.

آخرین وضعیت امداد رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه

سعیدی در پایان گفت: به کسانی که از ساعات اولیه کمک کردند خسته نباشید می گوییم و از سپاه، ارتش، ناجا نیز برای امداد و کمک های به موقع تشکر داریم. از صدا و سیما که از لحظات اولیه زلزله همراهی کردند و از رئیس جمهور که به موقع دستورات لازم را دادند تشکر می کنیم.

جان بابایی نیز از خدمات رسانی کادر پزشکی به زلزله زدگان تشکر کرد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

انتهای پیام/

 بررسی وضعیت زلزله زدگان کرمانشاه در برنامه تیتر امشب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار