برآورد اولیه خسارت زلزله در استان کردستان

خسارت اولیه زلزله در استان کردستان برآورد شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان کردستان، عصر امروز با اشاره به خدمات ارائه شده به حادثه دیدگان زلزله دیشب در غرب کشور، جزئیاتی از خسارت وارده ناشی از این حادثه را اعلام کرد.

آرتیکاس اقبال از ایراد خسارت بر ۳۱۲ واحد مسکونی شهری، ۱۲۱۶ واحد مسکونی روستایی، ۲۰ مدرسه و ۷۹ واحد دامی در زلزله دیشب استان خبر داد و تأکید کرد: این آمار مربوط به برآورد‌ها از دیشب تا ظهر امروز است.

مدیرکل مدیریت بحران کردستان با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون خسارتی از دو شهرستان قروه و بیجار گزارش نشده است، گفت: با این وجود اعضای مدیریت بحران این ۲ شهرستان هم در حالت آماده باش هستند.

اقبال آمار واحد‌های خسارت دیده شهری در شهرستان مریوان را ۳٨ واحد، دهگلان ۱۵۶ واحد، سنندج ۴٨ واحد، سروآباد ۱ واحد، بانه ۳۲ واحد و کامیاران را ۳۷ واحد اعلام و خاطرنشان کرد: آمار واحد‌های خسارت دیده روستایی در شهرستان مریوان ۲٨۷ واحد، شهرستان دهگلان ۷٨۵ واحد، سقز ۳ واحد، سروآباد ۲۲ واحد، بانه ۱۰۱ واحد، کامیاران ۱۷ واحد و دیواندره ۱ واحد گزارش شده است.

وی افزود: در ۹ روستای شهرستان سنندج نیز خساراتی به واحد‌های مسکونی وارد شده است.
اقبال با بیان اینکه مدارس خسارت دیده در زلزله دیشب مربوط به شهرستان‌های مریوان، دهگلان و سقز هستند، تأکید کرد: آمار نهایی خسارات این زلزله بعدا به اطلاع مردم کردستان خواهد رسید.

انتهای پیام/ م/پ

میزان خسارت در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.